zaterdag 18 augustus 2007

Over treinen

Hoewel ik er zorgvuldig voor zorg dat ik in dit weblog eigenlijk geen zinnig onderwerp aansnijd, moet ik toch weer een boeiend stukje over treinen plaatsen. Voor Henk, de vader van Firefighter, neef Erik en natuurlijk ook neef Richard, die mij allen hierover aangesproken hebben! De Italiaanse spoorwegen kunnen mij persoonlijk niet erg boeien, lelijke 4kante loks en heel veel dezelfde loks. De kleurstelling is ook lelijk: beige en een groen streepje. Nee, ik vind het helemaal niets! Maar het bezoeken van stations is een verslaving, en ik sta ook weer niet zo stevig in mijn schoenen dat ik een paar weken op vakantie kan zijn in een dorpje met een station zonder daar een kijkje te nemen. Ook al is het in Italië. Voor jullie dus meerdere loks, waarbij natuurlijk ook de modernere loks er duidelijk beter uitzien dan die oude vierkante hokken.






Jullie vinden het allemaal vierkante hokken?





En dit verhaal niet boeiend?


Dan nog maar een mooie rode Zwitserse lok:





Het is hachelijk!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik neem altijd graag een kijkje op stations.
Ik trein niet graag.

De mooiste treinen zijn geel!

Anoniem zei

Het blijven leuke plaatjes...

Kliko Green zei

Wat een onzin!!

De mooiste treinen zijn treinen met groen!!
Dus... sjonge!! wat een mooie treinen!!

Firefighter zei

Volgens mij is die sneltrein een slechte ripoff van een tgv of onderschat ik dan de italiaanse bundesbahn? :P

Gerard van Dongen zei

ik moest even flink doorwerken om de blogs die ik tijdens de vakantie gemist heb. Zit vanaf vandaag weer in het rimte.

Leuk posts en LEKKER hoor al die treintjes

FRANK103 zei

Heren:

er zijn zoveel mooie treinen als jullie mooi vinden. Een mooie Zwitserse lok is ook vaak groen, maar kan ook blauw zijn (BLS) of rood. Hangt van de verfkwast af!

Dat treinstel is een soort Pendolino, dus geen rip of van een TGV of een ICE, maar een eigen ontwerp.

Kan er eens naar googlen, het is de cisalpin of transalpin tussen Venetië en Milaan.

En Gerard: je werd gemist!