vrijdag 28 september 2007

Kiezen

Er zijn een paar dingen zeker in het leven: je gaat een keer dood en voor die tijd moet je zo nu en dan keuzes maken. Klinkt hachelijk. En dat is het dan ook. Het maken van keuzes wordt natuurlijk beïnvloed door de wensen die je hebt (kipsate, zie hieronder)en door het banksaldo (alternatief aanwendbare middelen). Zo biedt Jack the Slipper, voormalig racebaancoureur, zijn collectie racebaangoederen aan op internet om er een kostbaar stukje glas (bewerkt door Nikon) van te kunnen kopen. En ik bekijk regelmatig de site van Totaltrain voor noodzakelijke investeringen in rijdend materiaal. En stond vroeger (toen we nog guldens hadden) een lokomotiefje jarenlang in de catalogus van bijvoorbeeld Märklin, nu wordt eenmalig een serie geproduceerd, en dan is het op. Zo was afgelopen jaar door Piko een hondekop op de markt gebracht met een gele snor (hondekop met gele snor klinkt inderdaad een tikje vreemd). En die was volgens 'de kenners' aardig aan het op raken. Dan is er de Electrotren 1300 in het blauw en in het geel/grijs, nu in de aanbieding van 200 voor 150 euro. Dan heeft Roco een 2400 diesel aangekondigd voor 134 euro en Rivarossi een VIRM voor 200 euro. Je begrijpt het, dit zijn allemaal juweeltjes die graag op mijn zolder rondjes willen rijden. Er is maar 1 bezwaar, dat is de bankrekening. En als ik de noodzakelijke aankopen dan wil uitsmeren over de komende tijd (jaren), in welke volgorde moet welk model gekocht worden zonder dat het uitverkocht is? Voelen jullie het dilemma? En moeten dan alle genoemde modellen gekocht worden? Nee, de bruine en blauwe exemplaren staan lager op het verlanglijstje. De modellen van Roco zullen snel de komende jaren te koop zijn, er is minder tijdsdruk. De hondekop met bloedneus hoef ik ook niet. Dat betekende dat ik woensdag toch de hondekop met de gele neus heb gekocht. Een waar kunstwerkje, waar ik jullie nog veel meer over ga vertellen als jullie niet de laatste tizzun gaan raden. Boeiende stukjes over MTRC kunnen jullie ook vergeten nu de rondeteller nog steeds defect is en ook komende week niet geraced kan worden. Ja, het is hachelijk!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Het leven is keuzes maken.
Hoe meer geld je hebt hoe minder je hoeft te kiezen!

Anoniem zei

Je kan zelf nog niet tellen?

Steffer zei

Keuzes maken is makkelijk: ik koop geen hondekop want er lopen genoeg van die natte neuzen hier in de rondte...

Anoniem zei

hé, volgens mij heb ik ook een 1309, in het blauw...maar ken me heel goed vergissen