maandag 24 september 2007

Tizzun deel 10

De vorige Tizzun, nummer 9, was inderdaad een Volkswagen Transporter, geraden door Finger 2! De tizzun daarvoor, nummer 8, een 2CV6 verbouwd door Burton, was geraden door Martin Firefighter waarbij ik Ronald Muis op zeer twijfelachtige gronden ook nog een punt toe ken!

Deze keer, op verzoek van Ronald Motormuis, een motorfiets. Omdat deze motor geen Nederlands kenteken heeft ken ik alleen punten toe voor het merk. Dus bijvoorbeeld niet voor het aantal wielen!

Tuzzunstand:
1e plaats: Porscheharry met 7,5 punten
2e plaats: Ronald Muis met 5,5 punten
3e/4e plaats: Steffer en Martin Firefighter met 4 punten
5e plaats: Finger2 met 3 punten
Laatste plaats: John uut Z met 1 punt.

18 opmerkingen:

Steffer zei

Norton

Steffer zei

Nee, een Triumph

Anoniem zei

bertus op z'n norton,
tinus op z'n bsa

dus een BSA
of een NSU van de duitsers,
don't mention the war
hachelijk

't is iets amerikaans of canadees
maar ja wat is 't
ja ik weet 't
Het is een Hachelijke Davidson

Renesmurf zei

Mooie scheve foto`s, je leert het nog wel!

Anoniem zei

Gaan we nu al oorlogs spul op je blog zetten? Dit is een tank uit de tweedewereld oorlog, gebruikt in de woestijn.

Anoniem zei

Liberator?

Jammer dat het aantal wielen niet telt.

Kzal het wel weer verkeerd geschreven hebben.... moet zeker ergens een h tussen!

Anoniem zei

wel leuk eindelijk eens een motor.... mooi he?

Hoop niet dast je verwacht dat ik het nu al weet... ben met motoren net zo goed als met auto's... verdien alleen maar punten door met bijdehante opmerking iets te scoren.

Maar het blijft leuk.

(is dit ook een punt?)

Anoniem zei

@brillie: bijna goed, maar het is de uitlaat niet een kanonsloop die je daar op de foto ziet, toch?

John zei

Volgens mij heeft Steffer gelijk en is het een Triumph TRW. Krijg ik een boluspunt voot het type?

FRANK103 zei

Heren, het merk wat ik er zo deskundig afgespoten heb (met een digitale spuitbus) heb ik hier nog niet gelezen! Misschien een tip: het - Engelse- merk bestaat inmiddels niet meer......

Het is geen Triumph, maar ik zal er wel ff op googlen!

Steffer zei

Matchless, Royal-Enfield...uh Enfield bestaat nog, Ariel, Douglas....zit ie in dit rijtje?

Anoniem zei

Ja, maar welke is het?

Steffer zei

Ariel

PorscheHarry zei

Ik gok op het wasmiddel ...

FRANK103 zei

Ariel is goed, maar welk type?

John zei

Het zou dan een Ariel W/NG moeten zijn. Alleen was dat een kopklepper en dit lijkt meer op een zijklepper.
Heb je nog een foto van het motorblok?

FRANK103 zei

Ik heb nog een paar foto's, maar het motorblok is niet goed te zien. Misschien kan je googlen op de kentekenplaat (ga ik morgen plaatsen)?

John zei

Het hoeft niet echt goed te zien te zijn, alleen iets meer detail van de kop is al genoeg. Bij het vooraanzicht zoals op de eerste foto ziet het er uit alsof er verticale koelribben op de kop staan, dat zou wijzen op een zijklepper.