vrijdag 2 november 2007

Racen bij MTRC

Gisteravond was een raceavond bij MTRC en ben ik weer eens gegaan. Ik geef het direct toe, zonder rondeteller vind ik racen maar niks. Waarom zou je extra risico nemen als het toch nergens om gaat? En de rondeteller is nog steeds stuk, zo had ik van John uut Z vernomen (schoen voor zijn vrienden). Maar afgelopen zaterdag had ik voor de Ninco Ferrari nieuwe tandwielen gekocht bij Klaas Bos te Putten (vanalleswat). En die tandwielen had ik gemonteerd. Goed, bij het verwijderen van het kroonwiel (op de motoras) ging het niet helemaal goed, maar een kniesoor die daar op let...
Ik was dus 20.15 te Wormer en er moest direct een race gereden worden, plastic met magneet. En de rondeteller? Een ouderwets apparaat dat alleen rondes kan tellen. Open deur? Meestal rijden we op tijd, wie de meeste ronden rijdt! Nu werd er geracet tot iemand 35 ronden had bereikt. Ik ging racen met de Scalextric Ford GT40! Alhoewel, de slepers (stroomtoevoer) waren wel erg versleten. En dat was te merken, geen snelheid genoeg! Dan maar dollen. Twee keer Steef van de baan gereden, een paar vingers geraakt van een onvoorzichtige inzetter, hoogstaand racewerk dus! Jeugdlid kleine Frank liet zich niet afleiden en rijdt zijn Scalextric Viper professioneel naar de overwinning. Dan trainen, de Ferrari op de baan. Oeps, de motoras is krom. EN wat een herrie maakt die Ferrari. Dan de Ninco Arrows F1 op de baan, tegen Joop met een Scalectric Indycar. Ronde na ronde rijden we naast elkaar. De Ninco F1 is een fractie sneller maar ik kan Joop, die gewoonlijk sneller is dan mij, niet los rijden. Dit vraagt om een F1 race! Op de buitenbanen lijkt de Scalectric, door de sterkere magneet, sneller te zijn dan de Ninco. Maar een race moet dat gaan bevestigen!
Vanavond heb ik de motor van de Ninco Honda NSX autobacs over gezet naar de Ferrari. Donderdag kijken of het werkt. De NSX Autobacs verdient een nieuwe, verbeterde, bodemplaat en nieuwe motor. En Ninco prorace onderdelen. En bij Muco in Amsterdam zijn de Carrera F1 modellen in de aanbieding. Misschien moet ik morgen toch even een kijkje gaan nemen.
(Foto's: gelukkig heb ik hulp bij de onderhoudswerkzaamheden!)

5 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Die bijzondere Honda heb ik nu ook in het assortiment, ook zonder mega achterspoiler als de secondelijm het laat afweten. Meestal worden mijn slotcars door twee katachtigen geatakeerd bij het rijden en nog niet bij de preparatie :-)

FRANK103 zei

Ja, de achterspoiler van de autobacs is behoorlijk 'versleten'. Omdat de autobacs zeer merkbaar langzamer is dan de Ebbro had ik deze al afgedankt. Maar een renovatie, daar heb ik ook wel lol in! Je gaat het hier lezen!

Anoniem zei

Vandaag ga ik ook weer eens onderdelen halen op de club bijeenkosmt...

Anoniem zei

Wat is zo`n kat nog groot, het lijkt Azrael wel!

Firefighter zei

Eindelijk weer eens iemand die een mooie Ferrri post! Na al die Porsches, Peugeots en Bmw's die de laatste tijd overal gepost worden stijgt je blog toch wel behoorlijk boven de rest uit hoor Frank. :p Mijn complimenten ;)