zaterdag 29 december 2007

Over spoilers

Of: over een testrit die ietsje schade opleverde.
Vanmiddag heb ik samen met Wesley de nieuwe aankopen uitgeprobeerd. Dat begint met langzaam rondjes rijden en de kat ontwijken en langzamerhand gaat de snelheid omhoog. Ja, Bibbel heeft inmiddels een plek ontdekt waar hij veilig naar het racegeweld kan kijken. Dan gebeurt het voor de eerste keer: ik rijd met de Ferrari van Wesley en die raakt op onverklaarbare wijze, maar het zou kunnen gaan om een te hoge snelheid, naast de baan. Heb je dan een fatsoenlijk racecircuit, dan beland de auto tegen een opstaande rand die vaak is voorzien van iets zachts, zodat de auto niet beschadigd. Bij ons is er sprake van het onjuist gebrruik van een spoortafel, en de Ferrari beland dan ongeveer 90 cm lager op het laminaat. Dat was de spoiler van de Ferrari (zie foto hierboven). Dan maar de Slot-it Porsche 956K. En ook die gaat hard. Wat zeg ik, die gaat keihard! En als de Porsche dan ook de baan verlaat in een snelle bocht dan raakt hij hard, om weer niet te zeggen keihard, een niet voor de opvang van racebaanauto's bedoelde opstaande houten rand (MDF. als jullie het precies willen weten). Dat was dus een stuk van de vleugel en de achterspoiler. Snif. Jullie begrijpen dat de rest van de racemiddag is afgeblazen, ik heb kaartjes voor Bee movie besteld, leek me een goedkopere optie dan verder racen. En vanavond heb ik geen tijd voor Youp van het Hek, maar er moet geplakt worden. Het is hachelijk!

11 opmerkingen:

MJ zei

Hoe krijg je dit voor elkaar!? Mijn Jägermeister is vaak hard gecrasht, maar dit is toch haast onmogelijk? Hoe krijg je die vleugel er zo af? Zonde...


Laat Harry 't niet zien!

FRANK103 zei

Hij is hard met de achterkant tegen de boarding geknalt. Precies op het stukje waar geen vangrails stond.

Ik heb hem er nu weer op geplakt maar echt mooi is het niet geworden.

PorscheHarry zei

Ai ai ai, die Ferrari heb geen spoilers, maar de fraaie Kurz Heck met verhoogd achterspoiler wordt tegen de bording gejankt. Ik kan me voorstellen dat de decembermaand zo duur voor je wordt Frank. Eerst die Viper, nu deze Slot It Porsche 956K. Ik heb nog wel onderdelen nodig, dus als je 'm kwijt wilt, dan weet je me te vinden ;-) Kan je voor dat geld een onbreekbare Scalextric Audi TT kopen, die is vast ook in het blauw te krijgen ...

Anoniem zei

Is er ook aangifte gedaan van vernieling? En is er een verhoor geweest? Schade formulieren goed ingevuld? Dat soort zaken schieten van zo maar door mijn hoofd.

FRANK103 zei

@Harry: de spoiler zit weer vast geplakt. Op amateuristische wijze natuurlijk, maar wel vast. Oké, het blauw en de decals zijn ook opgelost, maar de volgende race heb ik wel een functionerende spoiler. En anders maar zonder spoiler!

@Brillie: bij racen op een circuit ben je nooit verzekerd! Schade is voor eigen rekening. Bezint eer ge begint. Etc.

Anoniem zei

Je kan je tijd maar een keer gebruiken, kwestie van prioriteiten stellen!

Angelique1966 zei

goeimoggel frank, klik deze link even aan en je blog komt in een heel ander daglicht te staan:

http://www.goeiemoogle.nl/index.html?moogle=http%3A%2F%2Fwww.frank103.blogspot.com

Steffer zei

Dit kan alleen bij Frank!! Voortaan het MDF door Bibbel vervangen....das pas zacht crashen....

John zei

Misschien kun je proberen om thuis ook zonder magneet te gaan rijden. Of zoals Steffer al voorstelde een Bibbelbarrière rondom je baan. Van zulke schades word je niet vrolijk.

Mike Hammer zei

In wormer rijden ook een paar van die ludolfs rond, maar ook daar ben je niet verzekerd. Het enige is dat je eind van de avond met eigen of door andere ludofs veroorzaakte schade richting huis gaat.

FRANK103 zei

Heren, dit is natuurlijk de reden voor de aanschaf van een nieuwe bolide. Een waarvan de spoiler niet zo makkelijk de geest geeft. Ik heb aan Bibbel getrokken maar hij is te klein om alle hachelijke bochten te voorzien van kat.
Thuis zonder magneet rijden? De meeste auto's komen dan niet eenvoudig rond, bijvoorbeeld omdat de gleuf van de Ninco baanstukken te nauw is voor de slepers. Een Carrera komt dan helemaal niet van zijn plaats.

Naar MTRC neem ik geen mooie auto's mee, daar rijden teveel, laat ik ze voorzichtig Richard's noemen, rond.

Het is hachelijk!