De Scalextric (of Hornby, wat je wilt) Viper van Wesley maakte veel herrie in de aandrijving. En toen we dat probeerden te verhelpen was inderdaad het geluid verdwenen. De auto reed helemaal niet meer....
Na verder knutselen bleek dat de aandrijfas, wat met een veer werkt, niet goed meer te zijn. En je kan van Scalextric wel onderdeeltjes kopen, alleen daarvoor moet ik wel naar Putten. Een retourtje Putten kost ook een halve benzinetank, dan is een nieuwe auto voordeliger dan geknutsel.
Gelukkig blijkt er in Alkmaar een nieuwe winkel geopend te zijn die racebaanauto's verkoopt (Scalextric en Revell) en daar konden we redelijk goed slagen. Wesley een nieuw Scalextric model van de Ferrari F430 in een nieuwe verpakking en voorbereid op digitaal. Ik krijg de defecte Viper.
Verschil in techniek? De Viper heeft de motor in de lengterichting van de auto (zogenaamde inline) en de Ferrari heeft een degelijke motor naast de achteras (zogenaamde sidewinder). Ervaring leert dat een inline motor niet goed is voor de duurzaamheid van de racebaanauto (de Fly Viper is overleden, beide Scalextric Vipers maken mega herrie/zijn defect).
Of de Scalextric Ferrari 430 het goed doet? Dat ga je hier in de toekomst lezen. En dat is hachelijk!
6 opmerkingen:
Prachtige auto, en reken maar dat dat ding het lang volhoud!
da's nu een goeie ruil van wesley.Zeer mooie ferrari.
Dat is vast allemaal prima in orde!
het leven is leuk als je lol hebt, anders niet zo.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je een wagen zomaar wegdoet omdat een veetje niet meer aanwezig is? Wat dacht je van een veer uit een pen?
Wesley is zeer blij met deze auto.
Als het zo simpel was, Brillie, dan kocht ik geen nieuwe auto. Dat wil niet zeggen dat de Viper naar de eeuwige raceautjachtvelden gaat, ik voel nu geen tijdsdruk meer voor een reparatie.
Veertje tegen de draad in losdraaien en inkorten. Het goede stuk weer eropdraaien en...klaar is Frank....
Een reactie posten