woensdag 16 januari 2008

Meer over vroegahhh

Vroegahh bracht de Duitse band Propaganda een plaat uit met de naam dr. Mabuse. Geweldige plaat, dus daar heb ik een LP van gekocht. Maar goed, wie heeft er de afgelopen 5 jaar nog een LP gedraaid? Dus heb ik er afgelopen jaar ook een CD van gekocht. Geld moet rollen nietwaar?



Lees ik op het blog van Renésmurf (zie de links, links!) een heel verhaal over het remixen van oude nummers. En dat doet me dan inderdaad denken aan Propaganda. Die oude LP versie is duidelijk anders dan de CD versie. Er is dus duidelijk sprake van een remix! En ook op Youtube staan meerdere versies.



Welke is nu origineel, wat is een mix, en vooral: wat is beter?

Is een mix beter?

Morgen behandel ik in deze slaapverwekkende serie over vroegah natuurlijk het Märklin wagonnetje. Dat bespaart jullie weer een bezoek!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Soms zijn geremixste versie`s beter.

Mixen op de radio zijn vaak een aaneenschakeling van ouwe meuk.

In dit geval kan ik het beiden wel waarderen, maar niet zo zeer dat ik ze opsla.

Anoniem zei

Ik draai altijd nog LPs... en heb er zelfs een nieuwe draaitafel voor gekocht. En een buizen versterker.

Anoniem zei

ik begrijp dat er morgen over marklin geblogd gaat worden, kunnen we daarna een verzoek nummertje doen en weer terug in deze eeuw komen met de nieuwste mp4 van britney spears.....of een leuk plaatje van mega mindy?????

bitte.....

Afzender

De jeugd van de toekomst

FRANK103 zei

Britney Spears is natuurlijk ook al antiek, prehistorisch, een fossiel!
Alleen nog boeiend door haar kinderopvanguitspattingen?

Maar Mega Mindy is wel een goed idee. Om niet te zeggen, een Mega idee!
Wordt vervolgd!