woensdag 18 juni 2008

Het feest in de tuin van tante Nel

Woensdag is mijn vrije dag en geheel toevallig ook de populairste dag voor schoolexcursies, ik offer mijn vrije woensdagmorgen dan graag op om mee te gaan op excursie! Vandaag (vanmorgen dus!!) had de klas van Elise een feest in de tuin van tante Nel, de zus van de juf. Nu denken jullie misschien, goh, dat zal een leuk feest worden in zo'n doorzonwoning tuin van 5,5 meter bij 9 meter, en dat dan met 36 kinderen, maar nee. We wonen hier wel op het platteland, met 5 minuten fietsen rijden we tussen de weilanden (met koeien, voor de agrarisch ingestelde bezoekers), en tante Nel heeft een tuin op iets wat ooit een boerenerf was. En waar dus eens de koeien poepten! Dat dan weer voor Renésmurf, waar ik gisteren heb gereageerd dat men wat mij betreft honden mag verbieden, omdat die mormels vaak overal waar ze maar kunnen poep produceren. En stappen in een hondedrol is vervelend, maar een koeienvlaai, ach, ik plaats daarvan geen foto's, de fantasierijke geest ziet de enkels (of de hoofd van het kind op bovenstaande foto) in de geurige koeienstront verdwijnen..... Een grote tuin dus. Als begeleider werden we aan het werk gezet, spelletjes doen met de kinderen, en tante Nel deelde versnaperingen uit. En vanmiddag zit ik dan 200 foto's iets bij te stellen, de ene iets lichter, de ander iets bijsnijden. Gelukkig kan ik morgen weer uitrusten op kantoor! Hoewel? Morgen ga ik weer mee op excursie! En morgen kost het me wel een snipperdag. We gaan naar Artis, morgenavond laat (ik ga ook nog een rondje fietsen) plaats ik natuurlijk foto's, zoals gebruikelijk van allerlei "homo's" (brillies lievelingswoord). Waarbij homo natuurlijk staat voor mensachtigen, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Homo_%28geslacht%29, en niet voor "lieve jongens". Hachelijk?

9 opmerkingen:

Madelon zei

Afzien hoor!
Gelukkig maar dat je voor het weekend nog een rustdag hebt!
Je zou toch zomaar een burn-out oplopen...hachelijk!

Jacko zei

Tjonge jonge zeg, wat jij over hebt voor de medemens. Bewonderingswaardig hoor.

En wij die onzin maar lezen....

Anoniem zei

Doe mij maar een foto van een BRUL leeuw. Vast mooier dan zo'n shirt.

FRANK103 zei

@Madelon: ik houd de agenda nauwkeurig in de gaten om de kans op psychische of lichamelijke overbelasting tot een minimum te beperken!

@Jacko: zijn er dan bezoekers die mijn verhalen LEZEN ???
Dit opent nieuwe perspectieven!

@Gert: het ging om een indianenthema, zoals je aan de tipi's kan zien. In een indianenthema past wel een bezoek aan de dierentuin (buffels) maar geen brulshirt. Helaas....

Renesmurf zei

Een leuk dagje, met mooi weer!
Dat was voor juf thuiswerken!

Poep is overigens helemaal niet vies, er heeft nog niemand met zijn vingers aangezeten!

Anoniem zei

Oud hollandse spelen... prima schooltje.

FRANK103 zei

@Rene: het weer is het halve werk! De juffen kunnen ook uitstekend delegeren aan de vrijwillige ouders!

@Brillie: tja, ik woon natuurlijk in de polder!

Anoniem zei

Het ging over de excursie naar Artis van vandaag donderdag 19 juni. Ik krijg dus vanavond of morgen geen foto van een brulleeuw :-(

Anoniem zei

Beste Gert, ik HEB een foto van een leeuw, maar van een slaperig model, wel heb ik exclusieve foto's van Tanja, in haar brul-look! Vanavond op dit weblog!!

Hachelijk!