donderdag 19 juni 2008

De Artis-excursie

Zoals gisteren al aangekondigd was vandaag de excursie van de klas van Elise naar Artis. En mede omdat ik in een ver verleden ook met Lisanne en Wesley mee geweest ben naar Artis vond ik dat ik nu ook mee moest. (Alle namen zijn natuurlijk fictief!!)Dat het feitelijk gewoon een soort familiebezoek voor me was zal de meeste bezoekers wel duidelijk zijn! Naast kind (en een aantal exemplaren van school), auto, versnaperingen en drank was natuurlijk ook de camera mee. De foto's van de kindertjes bespaar ik jullie, ik kan me ook voorstellen dat de andere ouders bedenkingen hebben bij het klakkeloos op internet zetten van afbeeldingen van hun kroost. En er is natuurlijk genoeg om op de foto te zetten. Voor de bezoekers die dit niet begrijpen: Artis is een dierentuin. Er zijn daar ladingen dieren die niets anders te doen hebben dan op de foto gezet te worden door een bezoeker. Gert vroeg bij het vorige bericht om een brul-leeuw. En hoewel er wel leeuwinnen waren, van een slaperig type, en een leeuw type Simba (of Mufasa, wat je wilt), werd er niet gebruld. Tja, dat is hachelijk. Hoe makkelijk loopt het dan zaterdag niet met de Nederlandse leeuw af zoals dit vanavond met de Portugese raspaardjes (foto hieronder?) is afgelopen? Kansloos ten onder tegen de Duitse Schweinsteigers, Podolski's en Ballack's (hoewel het Duitse team natuurlijk voor een belangrijk deel bestaat uit buitenlanders, zoals Polen, wel met een Duits paspoort). Gelukkig hebben we tijdens ons bezoek Tanja bereid gevonden voor het Nederlands elftal te brullen. Ik verwijs jullie graag naar bijgaande foto. En mocht het geluid de tegenstander (Rusland) dan niet imponeren, de geur krijgt ze gegarandeerd eronder! Aaanvalluhhhhh!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er goed uit. Misschien nog een beetje oranje kleuren maar het is wel een hele grote bek.
Volgend verzoek: Mooie actiefoto's van het voetbal.
Je hebt de tijd want ik ga een weekje weg.

Anoniem zei

Frank,

prachtige foto's

brulnijlpaard lijkt me meer iets voor egypte

en die aap met zijn rode kop lijkt mij typisch een gevalletje van een postnataledepressie

en natuurlijk ingevroren digireflex hagedissen....

groet
Peter

Mike Hammer zei

En het was nog lang onrustig bij cafe Koosje tegenover Artis.

Renesmurf zei

Ik ben ook eens in Artis geweest, ik vind dat de dieren niet erg veel ruimte hebben, het is gewoon een dierengevangenis!

FRANK103 zei

@Gert: op Veronica zijn erg boeiende voetbalbeelden te scoren, je gaat ze hier zien!

@Peter: zoalng je maar geen familieleden herkent....

@Erik Hammer: met een autolading 5 of 6 jarigen is café Koosje helaas 'verboden gebied'!

@René: Artis is druk bezig hier iets aan te doen, maar iedere dierentuin is toch armlastig en Artis heeft ook niet veel ruimte. Maar het wordt beter!

Anoniem zei

Leuke dieren, maar waren er ook kinderen mee? Geen een van hen staat op den foto...