maandag 25 augustus 2008

Sprookjeswonderland deel zoveel en 4

Zondag zou het volgens buienradar heerlijk weer zijn. En dus is het tijd voor Sprookjeswonderland in Enkhuizen, waarbij Enkhuizen vooral bekend is van het Enkhuizer banket! Als regelmatig bezoeker van Sprookjeswonderland vond ik het mijn taak het meisje van ons lievelingsrestaurant 'de vrolijke friet' aan internet toe te vertrouwen. Wie ze is? Ze is DE kok van onderstaande delicatesse, waarvan IK ontken er iets van gegeten te hebben! Natuurlijk bezoeken we 'klein duimpje' en de reus, vooral omdat deze topattractie op kruipafstand is gelegen van het kasteel van Violinde. En Violinde, wie kent haar niet, lust alleen maar aardbijen met slagroom. Vers geplukt! We voelen ons genoodzaakt, zeg maar verplicht, de kindertjes ook aardbijen te voeren, waarbij ik natuurlijk ontken de slagroom van afgebeeld bakje opgesnoept te hebben. Dan rest alleen nog de spoorlijn van dit park. Een plaatje is geen plaatje, dus plaats ik er 2 voor jullie! Voor de liefhebbers van dit geweldige park: op 4 oktober is heksendag, ben je verkleed als heks dan mag je voor de helft van het geld naar binnen. Ik weet waar ik en mijn bezemsteel te vinden zijn op 4 oktober .....
NB morgenavond rond 23.00 weer een tizzun!

7 opmerkingen:

Renesmurf zei

Hier is het op 4 oktober altijd dierendag, en dan is het maar even en dan is het kerst!
Weer tijd voor de winterefteling, dat andere sprookjesbos.

Anoniem zei

Oke, ik beken: ik heb zaterdag avond 1 fricaldel en 1 frieten opgegeten.

En morgen ook bij mij: RAAD WELKE AUTO HET IS. De RWAHI.

En het is wederom geen Porsche...

Anoniem zei

Het is altijd mooi om foto's zien van een park waar ik niet naar toe zal gaan. Door de ontkenning ga ik toch denken dat je de lekkernijen niet hebt laten staan.

Anoniem zei

Mallerd!

HenkG zei

De ffriet en andere fetenwarenen komen je op dit blog je neus uit.

Ik mag hopen dat het niet allemaal ook nog genuttigd wordt.

Anders krijg je problemen - net als Bernard uit het gedicht van Willem Wilmink (kan het toch niet laten het niveau van dit blog wat op te krikken PLUS het twents wat te promoten:

Heftan tattat

Zundag weer verjöarsviseet
en iej weet wa hoo dat geet:
Herman hef zoo zeek ewes,
Graads mut ok weer oonder t mes,
Trui hebt z' alns a vort-enomn,
Kloas is oet de tied ekomn,
Leida hef zon pien in t lief,
oo, dat aarme, aarme wief.

En hoo is t dan noe met Bernard?
Heftan tattat! Heftan tattat!
Hee har völs te völ patat had
en doo hef e t dus an t hart had.

Dat genöal, oo man oo man,
doodzeek goa'j op hoes op an.

HenkG zei

Met excuses voor de typefouten......

FRANK103 zei

@René: de efteling is me te ver weg en de toegang is te prijzig voor alleen het sprookjesbos gedeelte.
Mbt 4 oktober dierendag: ik zal voor de kat wat lekkers in huis halen!

@Brillie: ik ga kijken!

@Gert: het zijn de patatjes van mij onbekende mensen, ik maak ongevraagd foto's van andere mensen hun eten!

@drs: u kent uw klassiekers! Hoewel dat eigenlijk ach mallerd moet zijn.

@Henk: met of zonder typefouten kan ik het niet helemaal volgen, maar ik ga er van uit dat een teveel aan verzadigde vetten niet gezond is...