woensdag 29 oktober 2008

Van H naar B met de 3 H's, deel 4

Goed GGejat (van GastheerG, links bij de links) is beter dan slecht verzonnen! Dus: close up foto's (deel van het onderwerp), aandachttrekker uit het midden en de kleuren overdrijven. Volgens Henk kan je dat in photosjop gewoon met een soort macro regelen. Lopende band werk dus. Ik presenteer u vandaag dus deel 4: de detailopnames (een GastheerG imitatie!) 

 1 De schroef....

 
 2 zit los!

 3 De deurslinger


 4 De houten wagon


 5 De keteldrukmeter


   
 6 De stoommachine



 7 De motorbout

   
 8 Het benzinefilter



 Goed, ik haal niet de scherpe opnames die GastheerG produceert, en de kleuren zijn ook nog aan de matige kant, maar wat vinden jullie er van?

9 opmerkingen:

Jacko zei

Een benzinefilter in een STOOMtrein?

Gert zei

Jacko is mij voor.

Jacko zei

Het is een gave... :-)

FRANK103 zei

Jullie zijn duidelijk leken, hebben jullie nog nooit gehoord van oliestook bij een stoomlok?

Diverse Duitse stoomloks waren voorzien van een oliestookinrichting, zie http://www.nacl.nl/definitiesyndroom.html

Maar de echte kenner ziet direct dat dit exemplaar in de motorruimte van een automobiel is gekiekt! Bij een oliegestookte stoomlok zal niet snel een sproeier verstopt raken door vuil in de olie, zo'n lok heeft waarschijnlijk geheel geen sproeier!

Hachelijk?

Renesmurf zei

Sommige foto`s zijn zo groot, dat ze niet eens op mijn scherm passen!

FRANK103 zei

@rené: dan moet je een groter scherm kopen. Maar is het laden van mijn blog nu ook langzamer?

Anoniem zei

Je hebt wel erg veel microfoontjes op de foto gezet....

Gert zei

Ik vind treinen dus ook eigenlijk helemaal niet leuk. Maar wel flauw om ineens een foto van een ander onderwerp ertussen te zetten. Ik snap dat het nivo van dit Blog omhoog moet maar je moet nu natuurlijk ook niet teveel van mij als bezoeker verwachten.

FRANK103 zei

@Brillie: eindelijk begrijp jij hoe ik aan het 103 gedeelte kom! Na 007 komen er nog heel wat andere geheimagenten!

@Gert: voor zulke teksten zou ik je gewoon in de ban kunnen doen, misschien wel moeten doen. Maar van mij hoef je treinen niet leuk te vinden, of etenswaren, of auto's of vliegtuigen of boten. Of smurfen. Je mag het helemaal zelf weten!
Hmmm, moet ik dan maar opbiechten dat ik je niet eens in de ban kan doen?