maandag 1 december 2008

De Electrotren 1300

Gert vraagt zich bij vorig bericht -terecht- af wat een Electrotren 1300 is. Wel, Electrotren is een Spaans bedrijf dat modeltreinen produceert in de schaal Ho. Zie http://www.electrotren.com/index2.asp. En Electrotren maakt dus ook een NS model van de 1300. (Hieronder de NS 1312 bij de open dag van Zaanstraat).De 1300 is een voor Nederland aangepaste versie van een Franse lokomotief. Voor dat ik dit blog vol gooi met links die jullie toch niet bekijken, zoek het zelf maar op in google of wikipedia. Oké, voor de luiaards http://nl.wikipedia.org/wiki/NS_1300. De 1300 van Electrotren wordt gemaakt in 6 uitvoeringen, de gelijkstroom of wisselstroom uitvoering van de turkoise, blauwe of geelgrijze uitvoering. Het gaat mij dan natuurlijk om de wisselstroomuitvoering, en wel om de blauwe uitvoering (net als de hierboven staande blauwe Marklin 1202) omdat de geelgrijze al op de spoorbaan op zolder staat (zie foto hieronder). De blauwe wisselstroomuitvoering werd aangeboden voor 199 euro, vervolgens een hele tijd voor 179 euro, maar nu lag hij op de beurs voor 109 euro. Een koopje dus. (Hieronder, de Marklin 1139 was ooit ook een koopje).Voor de kenners, de markt is verzadigd met deze Electrotren 1300, ze raken ze aan de straatstenen niet meer kwijt, eenieder die zo´n lok per sé wilde kopen heeft hem al op zolder staan. En hoewel zo´n fraaie blauwe lok bij mij op zolder niet zou misstaan heb ik mijn zinnen gezet op een lok met geluid. Een railbus, stinkdiesel (zoals hierboven, een 220 op de Mtrack modulebaan) of een stoomlok. Maar geen 1300 of 103.

Hoewel een 103 wel erg mooi is! Zo duidelijk, Gert?

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Een dieseltrein zet eerst het om in electro... dat is wel zo krachtig.

Anoniem zei

Lijkt me erg duidelijk voor Gert, als die dat nog niet snapt!

Jacko zei

Fabelhaft!!

Anoniem zei

Ik heb de BR221 uit de startset 29811. Super loc met geluid en 2 jaar geleden gekocht voor 125 euri.
Schienenbus met geluid was laatst in de aanbieding voor rond de 200 euri.

Gert zei

Weer wat geleerd. Ja het is duidelijk. Dankjewel voor de uitleg.

FRANK103 zei

@Brillie: er zijn ook dieselhydraulische dieselloks, gewoon met een versnellingsbak

@René: hij snapt het

@Jacko: bestimmt!

@Lokkie: voor die bedragen had ik nu een v200 en een railbus op zolder staan: volgende beurs ga ik met je mee!
NB bij hobbyland in de zocherstraat staan een boel jaarwagens. Misschien moet je ze eens bellen?

@Gert: graag gedaan. Zonder vragen geen berichten, dus ik ben je eigenlijk erg dankbaar!

Anoniem zei

Niet op mijn spoor...

Gert zei

Durf ik nu toe te geven dat ik dacht dat je een typefout had gemaakt en electrotrein bedoelde......

FRANK103 zei

@Brillie: aha, en waar is jouw spoor dan?

@Gert: in combinatie met treinen maak ik niet veel type-fouten, en fouten maken is menseljk dus...