vrijdag 26 december 2008

Over de kerstgedachte

Deze dagen staan in het teken van Zweinstein. Deel 1 was dinsdagavond, deel 2 gisteravond en deel 3 vanavond. Vooral deel 2 gisteravond was enigszins lastig aangezien de aanwezige dames naar een kerstavondzangdienst in de lokale kerk wilden, en die had de pastoor/dominee tijdens Harry Potter gepland. Gelukkig hebben we alle Harry Potters ook op dvd, maar als je om 23.15 naar een film gaat kijken lig je niet vroeg in de koffer! Maar iets van 02.00.En zo stond vanmorgen Elise, 5 jaar, om 07.15 naast mijn bed want die had ik gisteravond wél bijtijds in bed gesmeten (anders moet ik me zo haasten in het reclameblok). En ach, een 5 jarige, die wil graag naar de herdertjesmis, toch? Wekenlang op school alle relevante liedjes uit het hoofd geleerd, dan moet er toch een keer gezongen worden? Dus zaten we om 08.30 in de kerk, jaszak vol met koek want als ketter kom ik niet in aanmerking voor tosti's, waarmee een deel van de incrowd zich wel vol zit te proppen. En dan kan je maar beter een verpakking vol roze koeken bij je hebben! Maar goed, kredietcrisis, er was geen tosti moment en dus gingen de roze koeken ook ter onverrichter zake weer mee naar huis! Na het kerstontbijt was er natuurlijk tijd voor kadootjes en heb ik de rest van de dag gevuld met het digitaliseren van een Märklin DB 81 en een Märklin OBB 1020, waarvan ik voor jullie een zeeeeeer uitgebreid fotoverslag heb gemaakt! En die ga ik zeer binnenkort hier plaatsen, helaas voor jullie dus! En vanavond is dan DE kerstmaaltijd waarvan ik jullie graag een aantal sfeerplaatjes toon, vrete op aarde....Als afsluiter van de dag is er weer een Harry Potter film, deel 3! En dat was weer handig na deel 1 en 2...
De 'pens over de rand van de broek' foto na de maaltijd is vandaag gelukt maar ik geef eerlijk toe dat ik die niet durf te plaatsen. Dat is me dan toch te hachelijk! Zo zijn er deze kerst toch weer grenzen......








Hachelijk!

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach, Heer Frank!
Wat hebt U toch een heerlijk origineel en geinig taalgebruik en wat hebt U toch een wonderlijk blog: treinen en eten en hoe een mens dat aan elkaar smeedt tot een geloofwaardig geheel; het is eigenlijk niet te behappen. Zo is het maar weer eens bewezen: elk mens is verschrikkelijk uniek en wij zijn als bomen... Onze takken kunnen elkaar raken, maar onze stammen ontmoeten elkaar nooit. Begrijpt U waar ik naartoe wil, Heer Frank? Voorzeker niet.
Het bezoeken van uw blog is telkens weer een hachelijk avontuur.
Van bezuiden uw landsgrens groet ik U recht hartelijk!
De Drs.

Gert zei

Sommige dingen moet je gewoon eens gedaan hebben in je leven. Dus kom maar op met die foto.

Jacko zei

Burp.....

FRANK103 zei

@Drs: beste drs, uw reacties worden hier ten huize van de familie 103 zeer gewaardeerd, geprint en boven de computer opgehangen! Uw bomen verhaal is inderdaad moeilijk en gaat in geval van kerstbomen ook niet geheel op, die worden na de kerst op éém grote berg geworpen waarbij de stammen elkaar dichterbij zien dan dat ze fijn vinden. Overigens geldt dat weer niet voor onze kerstboom, die tot het chemisch afval behoort (kunstboom...)

Maar vanuit het noorden groeten wij u ook hartelijk!

Uw Frank-103

@Gert: dat vindt de maakster van de foto ook!

@Jacko: de kerstmaaltijd is bijna 'toiletwaardig', en dan is er weer ruimte in mijn darmkanaal voor een overdadige maaltijd vanavond!

Dikke Leo zei

Een kinderhand is snel gevuld maar uw publiek bestaat niet uitsluitend uit kinderen.

Velen proberen mij te imiteren,;-) maar het bewijs niet publiceren vind ik dan weer jammer.
Kom op met die foto!
Dik, Dikker, Dikst.

Steffer zei

Grenzen zijn er om overschreden te worden....laat ZIEN....!!!!

Anoniem zei

Haasten in een reclameblok, dat is toch diep triest.

Erik zei

Hé neef!

Railz was een toppertje, we hebben ook nog de tour gedaan.

Heel fijne feestdagen nog, we spreken elkaar!

Erik

FRANK103 zei

@Leo: ik geef me in dit specifieke geval graag gewonnen!

@Steffer: ik twijfel

@René: de reclameblokken zijn soms gewoon te kort, bijvoorbeeld als je rustig wil poepen.

@Erik: morgen dus!

Anoniem zei

Toch handig dat playmobiel... daar hef je niet aan de solderen. En dan te bedenken, dat ik daar vroeger ook mee speelde. En Lego natuurlijk.