donderdag 22 januari 2009

Nog meer over twitter

Vanmorgen bij de koffie op kantoor ging het gesprek over twitter, niet te verwarren met poken! Wat twitter is? Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Twitter
Ik herhaal hier graag een stukje voor jullie:
Twitter is een internetdienst waarbij gebruikers korte berichtjes publiceren. Door de combinatie van webloggen met instant messaging wordt het soms microblogging genoemd. Twitter is opgericht in oktober 2006 door bla bla bla. De basisvraag van de dienst is "Waar ben je nu mee bezig?". (Zoals hieronder: zonsopkomst bekijken uit de kamer van Boy)Er zijn ook mensen die vooraf aankondigen dat zij bij een evenement aanwezig zijn en met anderen, al dan niet aanwezig bij het evenement, willen twitteren. Dit creëert een virtuele aanwezigheid. (Hieronder: anti-RSI software)
Geschiedenis
Twitter is begonnen als .... bla bla bla
Twitter maakte een enorme groei door, met de daarmee samenhangende problemen door gebruikers die geen maat weten te houden en zelfs rondbazuinen wat ze eten en drinken.
Ik heb besloten jullie een afschuwelijk lang en vervelend inzicht te geven in mijn werkdag, die uiteraard begint met Lisanne te snel af zijn bij het bezet houden van de douche. Dan op de fiets naar het station. Over de loopbrug naar het perron en dan met de trein naar Amsterdam. Een klein stukje lopen naar kantoor, met de lift naar boven en dan snel een kop koffie (0032) en een thee (voor Peter die hier niet genoemd wil worden) uit de automaat halen. Bij de tweede bak koffie rond 09.00 komen Ane, Harry en Boy (willen geen van allen hier genoemd worden) ook een beker koffie drinken waarbij de gesprekken natuurlijk alleen over onze klanten gaan en niet over twitter of poken! Daarna wordt er gebuffeld tot de lunchpauze die we, zoals gebruikelijk, buiten doorbrengen. Met een groepje collega's wordt een aangenaam rondje gewandeld. Natuurlijk worden er extra smakelijke broodjes gescoord want de bammetjes die van huis zijn meegenomen zijn meestal al om 10 uur op.
De middag moet natuurlijk de lunch zakken, rond 15.00 komt gewoonlijk de middagdip en wordt er een enkele blik naar buiten geworpen.... In verband met de bloeddruk gaan we maar één dag in de week aan de (zoute) opkikker kippensoep, en vandaag was niet die dag! Rond 17.15 worden darmen en blaas geleegd voor de (trein)reis naar huis. Om de bezoekers een te schokkende aanblik te besparen heb ik deze foto gemaakt vóór gebruik van het toilet. Bestanden afsluiten, SAP invullen, computer uitschakelen, kasten dicht en op slot, jas aan, licht uit, koffiebekers in de daarvoor bedoelde verzamelkist en naar de lift, naar buiten en wandelen naar het station, de dag zit er op! De trein is vandaag op tijd!Nog 7 (normaal 6 maar ik had tegenwind) minuten fietsen, fiets in de garage en naar binnen. De warme hap staat al klaar! Het was weer een drukke dag op kantoor!

15 opmerkingen:

Finger2 zei

Een gewone dag dus. Wel leuk onderwerp overigens.

Finger2 zei

Een gewone dag dus. Wel leuk onderwerp overigens.

Jacko zei

Boeiend! Wat ligt er op je bord? had dat niet een paar foto's hoger zichtbaar moeten zijn?

Ik doe mee met Finger2 en post ook 2 keer.

Jacko zei

Boeiend! Wat ligt er op je bord? had dat niet een paar foto's hoger zichtbaar moeten zijn?

Ik doe mee met Finger2 en post ook 2 keer.

FRANK103 zei

Dat is iets macaroni achtigs met kaas.


Leuk dat 2 keer een bericht plaatsen, ga ik ook doen!

FRANK103 zei

Dat is iets macaroni achtigs met kaas.


Leuk dat 2 keer een bericht plaatsen, ga ik ook doen!

Anoniem zei

Ik mis toch nog wel een ding... dat je mijn blog leest op je werk.

FRANK103 zei

@Brillie: dat doe ik dus ook niet, daar is geen tijd voor en geen internet PC, waarbij het gebrek aan internet PC natuurlijk iets belangrijker is!

FRANK103 zei

@Brillie: dat doe ik dus ook niet, daar is geen tijd voor en geen internet PC, waarbij het gebrek aan internet PC natuurlijk iets belangrijker is!

Jacko zei

Ik vind het wel iets van een vissenkop weghebben hoor. Maar of je nou kaas bij vis moet eten dat (w)eet ik niet.

Jacko zei

Ik vind het wel iets van een vissenkop weghebben hoor. Maar of je nou kaas bij vis moet eten dat (w)eet ik niet.

Anoniem zei

Ik drink 's ochtends altijd een 11 en 82, en af en toe 0399. 's middags 0510, 82 en soms een 52 of een 7.
Mijn collega drinkt 's ochtends altijd 14, heel soms een 42 en 's middags 62.

Steffer zei

Lekker wandelen door schotelcity!

Steffer zei

Lekker wandelen door schotelcity!

Anoniem zei

Twitter, verzin het maar.
Ik hou het maar bij weblogs.