woensdag 25 februari 2009

Over deskundig vooronderzoek

Over een paar weken gaan we met het digirelax fotoforum naar de Zaanse Schans.

Zaanse schans voor-uitje

En dat onder mijn deskundige leiding.

Zaanse schans voor-uitje

Bij voorbaat al een suc6 zou je denken.

Hoewel de Zaanse Schans niet echt een dynamisch museum is, is de weg naar de Zaanse schans wel aan verandering onderhevig.

Zaanse schans voor-uitje

Dat wil zeggen, de brug over de Zaan is weg.

Zaanse schans voor-uitje

Hoe kan dat nou, zou je kunnen denken. Wel, er is sprake van groot onderhoud.

Zaanse schans voor-uitje

Zo groot dat groter eigenlijk niet kan. Er komt dus een nieuwe brug. En tot die tijd vaart er een pont.

Zaanse schans voor-uitje

Of moet je bijvoorbeeld via Jisp of plan Kalf reizen. (Hieronder: de pont is minder vermoeiend dan omfietsen).

Zaanse schans voor uitje

Ik heb vandaag op de fiets vooral gekeken waar dan de auto geparkeerd kan worden.

Photobucket

Hoe vaak de pont gaat. En of alle molens er nog waren.

Zaanse schans voor-uitje

Ja, alleen het weer kan nu nog tegen zitten. En de digirelax leden die dit verhaal hebben gelezen besluiten alsnog af te zeggen.

Zaanse schans voor-uitje

En geef ze maar eens ongelijk! Hachelijk?

10 opmerkingen:

Gert zei

Nieuwe fiets?
De wieken draaien geloof ik wel een beetje snel op de laatste foto.
Ik zie het al. ISO 80 Diafragma F36 en een sluitertijd van 1/4".

FRANK103 zei

@Gert: nee, deze is al weer 5 jaar oud, en vervangt de bruine fiets van vorige week. Van die laatste foto had je de exif waarden goed gezien, om de bewegende wieken te krijgen moest ik richting een seconde, gelukkig stond er een vuilnisbak en kon ik met picassa de horizon recht zetten. Maar geeft een leuk effect toch!

Anoniem zei

Die molens zijn inderdaad grappig, de wieken lijken erg snel te gaan. Geen foto's van de vliegramp? Teleurstellend hoor!
BTW: morgen casual?
Harry.

Anoniem zei

Als je het gezien hebt dan heb je het wel gezien, denk ik.
Wel geinig, zo`n pondje, dat heeft wel wat nostalgisch.

FRANK103 zei

@Harry: nee, vliegtuig misschien wel gezien, toen het nog vloog....
Casual? Lijkt me geen goed plan!

@René: soms wel, soms niet. En ieder pondje gaat door het mondje! En zo'n pondje vaart heel belabberd!

Anoniem zei

Ok, Frank, dan maar weer in vol ornaat :-( Harry.

Anoniem zei

De schans heb ik bezocht met mijn ex uit Amsterdam. Was een beetje winderig. Maar wel leuk. Ik heb haar later het openlucht museum in Arnhem laten zien. Daar is ook een stukje Schans te zien. En Treintjes.

NIET VERGETEN NAAR DE MOL TE KIJKEN.

FRANK103 zei

@Harry: het was weer eens teveel, overdone, overdressed.

@Brillie: arnhem is ook erg leuk, ben daar ooit geweest. Treintjes daar weet ik niet meer. De mol ga ik waarschijnlijk wel missen. Vandaag is the mentalist en ajax op TV!

Gert zei

Uitzendinggemist.nl

FRANK103 zei

@Gert: ik geloof dat ik niet alles op TV wil zien