woensdag 18 maart 2009

Ik hou van woensdag

Om precies te zijn: van de woensdagmorgen. Grut naar school, omkleden en dan op de fiets. Omdat vorige week de 38 kilometer van een leien (=antiek?) dakje ging had ik besloten vandaag de ronde fors uit te breiden. Het meenemen van de camera helpt natuurlijk niet de gemiddelde snelheid erg hoog te krijgen. Stoppen voor wat bootjes, nog meer bootjes, stoppen voor een molen, een stoptrein stopt minder vaak! De ronde gaat natuurlijk langs Bezoekerscentrum De hoep, want ik had nog steeds geen boskaart, en zwart rijden is niet helemaal mijn ding. Dan zit je niet lekker terwijl je niet eens last hebt van aambijen oid. Na De hoep gaat de tocht naar de kruisberg. De echte kenners doen het bij de aanblik van de kruisberg dun in de broek (dan zit je ook niet lekker met een boskaart, maar dat terzijde). Door de hoge snelheid waarmee ik door het bos kruis bereik ik de volgende ANWB paddestoel al snel. Weer een micropauze? Dan ben ik bij de kruisberg aangekomen. Daar in de verte, de schrik van Noord Holland, De Keuterberg van het PWN duingebied, de Mont Ventoux voor vele strandgangers. Slechts met veel moeite kom ik boven, het spreekt voor zich dat de afdaling aan de andere kant van de kruisberg ook hachelijk genoemd moet worden, al is het omdat te enthousiaste toeschouwers zo de weg op kunnen lopen. Voor de cijferaars: 44 kilometer en 25,2 gemiddeld. Volgende week ga ik voor de 50 kilometer met 25,3 gemiddeld....

(Zie ook: http://www.nynke.com/gerard/2009/03/ik-hou-van-maandag.html)

6 opmerkingen:

Gerard van Dongen zei

Briljant! Los van het leuke antwoord op mijn blog ook gewoon weer een hele leuk blog.

Gert zei

Dus volgende weeek geen foto's van het fietstochtje.....

Steffer zei

Schotse hooglanderkoei?

Anoniem zei

Een leuk reisje!
Dat lijkt wel de ideale vakantiedag!

Anoniem zei

Tot aan je nek dicht... het is wel overdreven hoor. Het regende niet eens.

FRANK103 zei

@Gerard: bedankt!

@Gert: minder foto's dan nu!

@Stef: bij jou in de achtertuin zo ongeveer.

@René: als de zon schijnt is de woensdag uitstekend!

@Brillie: als het regent ga ik niet fietsen, maar dit was tegen de kou, het is dat je een fiets niet hoeft te krabben, maar het was hier gewoon rond 0 graden!