zondag 24 mei 2009

Fotocursus: spiegelingen en reflecties

Morgen is fotocursusavond 5 en als opdracht moesten we foto's van spiegelingen of reflecties maken. Omdat dit blog erg traag wordt van de 'grote' foto's die eigenlijk op photobucket staan, plaats ik ze klein en gewoon hier op blogger. Ik moet morgen ongeveer 12 foto's laten zien die ik afgelopen week heb gemaakt. Foto 1 is duidelijk: een trein. De volgende foto's 2, 3 en 4, zijn van de sluizen in de Z te Z. Dan foto 5, een etalage met paspoppen. Foto 6, ook leuk - hoop ik - is het gespiegelde café. Foto 7, onze voordeur, geinig maar waarschijnlijk niet goed genoeg voor cursusleider Angelo. Foto 8: woensdag was de molen van Uitgeest aan de beurt. Door de wind in het water is het geen perfecte spiegeling.Natuurlijk de stoomtrein Hoorn - Medemblik. Foto 9 toon het stoomtreintje, seinhuis en de loopbrug in de ramen van een rijtuig. Foto 10: Wagonruiten spiegelen uitstekend. Foto 11: ook lampen spiegelen goed. Foto 12: wat is beter, een sein of een contrasterende moderne dubbeldekker? Foto 13: of een dynamische spiegeling in de tender? Foto 14: de vaas mag ook hier niet ontbreken, opnieuw door de wind geen perfecte spiegeling.
Foto 15: een doorkijkje naar de vaas en de spiegeling is verpest door een paar bootjes.

Wat vinden jullie ervan? Ik zal jullie dinsdag laten weten wat Angelo er van vond!

4 opmerkingen:

Renesmurf zei

Ik vind het mooi zoals het is.
Alles hoort zo.

De bootjes, het weer, alles.

Chris Gerrist Fotografie zei

Met zo'n opleiding/cursus kom je nog eens ergens. Nadat ik de foto's bekeken had kwam ik jou nergens in de spiegel tegen. Toen toch nog maar even een blik geworpen. Foto 10....

Ik mis trouwens een spiegelend bord patat of een mc'Burger

Chris

www.brillie.nl zei

Grappig dat je zelf niet te zien bent...

FRANK103 zei

@René: dat is mooi!

@Chris: ik ben inderdaad te zien op foto 10 en mijn benen op foto 12. En dat is zeker hachelijk! Ik geef ook direct toe dat ik dit een erg moeilijke opdracht vond, ik had weinig inspiratie. Op de cursus zitten toch zeker creatievere mensen!

@Brillie: dat ben ik wel, op foto 10 en 12!