donderdag 30 juli 2009

Kasteel Castelnaud

Collega Megma, die hier trouwens niet genoemd wil worden, vertelde dit blog toch te bezoeken om mijn vakantiefoto's te kunnen zien.



Collega Harry, die hier ook niet genoemd wil worden, vroeg ook waar de vakantiekiekjes bleven.



Tja, ik dacht eigenlijk dat er niemand in deze plaatjes geïnteresseerd was, maar als dan toch 2 trouwe regelmatige blogbezoekers ze wel willen zien, dan plaats ik natuurlijk foto's!



Het kasteel Castelnaud is heel lang actief gebruikt door de Fransen, onder andere in de 100 jarige oorlog tegen de Engelsen die in het 4 kilometer stroomafwaarts gelegen kasteel Beynac zaten.



Omdat het kasteel Castelnaud voorkomt in het boek 'Timeline' van schrijver Michael Crichton wilde Madelon 103 ook graag dit kasteel bezoeken, evenals La Roque Gageac, een kasteel in de bergwand, ongeveer 3 kilometer stroomopwaarts.



De geboeide weblogbezoeker kan uitgebreid over deze kastelen lezen op wikipedia, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_van_Castelnaud




In een souvenierswinkeltje heb ik een gietharsmodel van het kasteel gekocht voor op de ooit te bouwen schaal Z spoorbaan.




Het model van het kasteel moet dan wel eerst geschilderd worden, hachelijk?

4 opmerkingen:

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank,
De foto's zijn - weer eens - wonderbaarlijk en loepzuiver. Dat charmante maquettetje vertederde mij wel een beetje. Het is een prachtig hebbedingetje en het zal met zorg moeten geschilderd worden, laat dat voor iedereen duidelijk zijn. Probeer dus niet 'uit te schieten' met uw penseel als ge bezig zijt.
Delicate affaire, als U mij vraagt.
Met vriendelijke groeten,
Uw Drs.

FRANK103 zei

Beste drs,
u weet het toch iedere keer weer op briljante wijze te verwoorden! Proza!

Met vriendelijke groet

Frank-103

www.brillie.nl zei

Nee, ik heb niets met model dingen. Daar heb ik gisteren nogal zwaar over geschreven. www.brillie.nl voor de details.

FRANK103 zei

@Brillie: ik heb het wel of niet gelezen, dat is de vraag!