zaterdag 1 augustus 2009

Castelnaud in Z

Natuurlijk vragen jullie je af, zo'n giethars kasteel,



past dat wel op een schaal Z spoorbaan.



Is het niet veel te groot / te klein?



Dus heb ik een paar foto's voor jullie gemaakt van het kasteel op het 'proefbaantje'.



De kenner herkent natuurlijk meteen een 120 en een 103!


'
Om dit bericht nog meer met nutteloze oninteressante slaapverwekkende informatie te vullen



ga ik jullie ook nog vertellen wat voor bouwwerken jullie verder op de proefbaan zien!




Nummer 1 is natuurlijk het kasteel Castelnaud, 2 is een plastic bouwdoos (Kibri?) van kasteel Schönblick, 3 is de vuurtoren van Egmond aan Zee, 4 de Brandaris (Terschelling), 5 een Engelse cottage van Liliput Lane, 6 zijn drie molens van Blokker, 7 is een tweetal Griekse huisjes (Kreta), 8 is een tweede huisje van Liliput Lane, 9 zijn vier huisjes van Märklin uit de beginjaren van Märklin schaal Z, 10 is linksachter de Baywa loods.



Het formaat van het kasteel is dus goed! Nu het schilderen nog, hachelijk?





6 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Kloppen de schaal van de bebouwing wel? Ik verbeeld mij het vast. Maar de verhoudingen zijn een beetje zoek.

PS: Niet vernoemen dat ik dat zei.

FRANK103 zei

@Brillie: meeste gebouwen zijn niet goed op schaal, bijvoorbeeld 3 de vuurtoren is echt te klein. De gebouwen met getal 9 zijn van Marklin en zouden wel goed op schaal moeten zijn!

Gert zei

De meest linkse van de drie negens (midden van de foto) lijkt wel een beetje op een kerk i.p.v. een huisje.

FRANK103 zei

@Gert: het IS een kerkje! Een Oostenrijks kerkje denk ik zomaar. Of Zuid-duits. Een kerkje dus! Elke spoorbaan moet toch een kerkje hebben?

www.brillie.nl zei

Zie je wel... mijn ogen zijn niet zo slecht.

FRANK103 zei

@Brillie: nee, niks mis mee!