donderdag 29 oktober 2009

Over draaischijven en studiedagen

Het grut was gisteren vrij want het onderwijzend personeel had een studiedag.
Tja. Wil je één stuks grut mee naar een educatief verantwoord evenement in Duitsland dan moet je 20 formulieren invullen voor toestemming, maar school heeft mij geen toestemming gevraagd om het grut vrij te mogen geven. Fietsen of foto's maken met Bert zat er dus niet in. Na koffie en internetten was het dus tijd voor de Märklin draaischijf, het grut vermaakte zich geweldig met de aanwezige bergen Playmobil. Eerst moest de tafel verbouwd worden, het gat in de MDF plaat moest dichtgemaakt omdat de Märklin draaischijf gewoon op de tafel ligt en niet verdiept ingebouwd moet worden. Dan moet ook het zachtboard vervangen worden door een nieuwe plaat zonder gat. Rails leggen en draaischijf aansluiten op schakelkast en we zijn klaar. De Fleischmann draaischijf zal nog steeds gemaakt moeten worden, en krijgt dan een bestemming in de ooit te bouwen modulespoorbaan, die de neven en ik van plan zijn te gaan bouwen. Ooit. Maar de Märklin draaischijf doet het!

8 opmerkingen:

Sjoerd zei

Toch een stukje voldoening dan.

Firefighter zei

Logisch dat ie het doet. Tis niet voor niets een Marklin.

Steffer zei

Studiedagen...moest verboden worden! Vandaag 2 koters de gehele dag achter me aan.....

Renesmurf zei

Beetje raar, zo`n studiedag kunnen ze ook wel doen in een vakantie.

Maar aan de andere kant, ik gun de leerlingen ook wel hun dagje vrij.

FRANK103 zei

@Me: inderdaad!

@Martin: inderdaad!

@Steffer: wat was er mis met kostschool?

@René: inderdaad!

Anoniem zei

Mooi hoor zo´n draaischijf.
Veel plezier ermee.

FRANK103 zei

@lokkie: bedankt!

Gert zei

Ik dacht dat er gezegd is dat de draaischijf voor stoomlocomotieven noodzakelijk is in een modelspoorbaan. Waarom staat er dan geen mooie stoomlocomotief , al dan niet met stoomwolken, op de foto's?