zaterdag 21 november 2009

Over kleuren en zwemjuffen

Maandag is de tweede avond van de fotocursus voor gevorderden. De opdracht is kleur!



Ik ga jullie morgen een deel van mijn inzendingen laten zien. De camera was dus mee naar het zwembad, waar toevallig een groepje kleurige sportieve dames stond te wachten op de foto.




Dan heb ik in een ver verleden foto's geplaatst van de zwemjuf, een toen ongekend populair onderwerp.



En die zwemjuf werkt nog steeds bij het zwembad, dus heb ik vanmiddag voor jullie foto's gemaakt.



Uiteraard alleen en uitsluitend om 'kleur' te fotograferen, denk daarbij aan automatische of handmatig ingestelde witbalans. Lichtmeting als gemiddelde van het midden of spotmeting.



Omdat ze niet erg stil bleef staan moest het UV filter eraf (scheelt 1 stop) en moest ik wachten op een moment dat ze niet erg bewoog (dat doe ik namelijk al genoeg met een 300 * 1,6 = 480 mm tele in mijn hand).



Als ze de camera in de gaten heeft




besluit ik me (feitelijk de camera dus) te richten op het zwemmende grut.



Hachelijk?
(Voor de techneuten: laatste foto is op 300 mm, 3200 ISO f5.6 bij 1/160. Ernstige ruis heb ik dmv kopiëren en plakken weggewerkt).

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat ik ook maar op zwemles ga.

Sjoerd zei

Zeg, wat heb jij met die zwemjuf...

FRANK103 zei

@lokkie: je zal achteraan in de rij moeten aansluiten....

@me: geen commentaar! Straks lezen er lieden mee die niet mee moeten lezen, en dat is héél hachelijk!

Renesmurf zei

Nou, boel mensen heb je er op dit keer.

En even voor de goede orde, Gemeentenamen zijn GEEN plaatsnamen! En dat zal het ook nooit worden, dus dat wordt ook nooit aangegeven!

Anoniem zei

zou niet weten van welk merk die koplampen zijn

FRANK103 zei

@rene: je bent me kwijt! Volgens mij is een gemeentenaam meestal wel hetzelfde als een plaatsnaam. En de instantie die voor de wegbewijzering zorgt zal daar heus praktisch mee omgaan!

@Gerard: deskundig gedetailleerd onderzoek is op zijn/haar plaats?

Anoniem zei

je kunt altijd nog tegen Juf zeggen dat je ambtenaar bent (=waar) en dat je onderzoek voor derden (zijn wij) doet, naar de staat van het zwembad (kijk onder haar rechterteen!!!), en of je de fotoos naar haar mag mailen (=email adres voor de liefhebber)

PorscheHarry zei

Geweldig! De blik van die meid als ze ontdekt dat ze recht in de lens kijkt :-)

www.brillie.nl zei

Gelukkig heb ik altijd mijn drijfbandjes om. Hachelijke zaak natuurlijk. Maar het moet uit voorzorg.

Jacko zei

Wellicht je UV filter eens schoonmaken met wat anders dan roomboter? 1 stop lichtverlies...

Foto ontdekkende juf is gaaf!

Boy zei

Hoi Frank,

Wat een schitterende foto van die meeuwen! Verder gelukkig weer wat eten.

Tot morgen, groet Boy