donderdag 21 januari 2010

De classic race in Drachten: de FMF103

Zo langzamerhand spuit iedere blogger met racebaanautootjes op deskundige wijze zijn racebaanauto's in de gewenste kleur, om ze vervolgens met op doordachte wijze zelf gefabriceerde decals (plaatjes) een eigen identiteit te geven. De ene bloggert maakt groene autootjes, een ander een Michelin Mercedes, weer een ander een zilverkleurige Porsche, er is zelfs een bloggert die een kanariegele Tazmanian devil Alfa (kgTDA) heeft gemaakt. Maar waar is die tijd dat er gewoon met de hand geschilderd werd? Alarmrode verf die dan niet dekt zodat er alsnog geschuurd moet worden. Een dikke kwast in plaats van een kostbare spuitcabine. Die trouwens goed geventileerd moet worden en tussen de 15 en 25 graden moet zijn. Nee, spuiten is zo 2009, in 2010 gaan we gewoon weer de artistieke kant op. Laat u bijvoorbeeld eens inspireren door de kunstenaar Frank Mondriaan, de onbekende broer van Piet. Vol trots presenteer ik u vandaag dus de Frank Mondriaan Ferrari (FMF). Een Piet-lut ziet dat het verfwerk nog iets aandacht behoeft. Een Frank Mondriaan Ferrari is gewoon een unieke blikvanger op de racebaan.
U vindt dat die Frank Mondriaan onbekend had mogen blijven?
Penibel!

12 opmerkingen:

Suske. zei

een goed resultaat heeft veel tijd en werk nodig. Vlug met een spuitbus kan nooit goede resultaten geven.

Renesmurf zei

Mondriaan kan je overal op toepassen, net als Brood overigens!

PorscheHarry zei

't is in ieder geval een vrolijke auto, eigenlijk een beetje psychedelic, dus helemaal die tijd ;-)

Sjoerd zei

Daar zet je toch geen coureur in... Alhoewel, een mooie auto voor Verstappen, onze grindbakracer...

Suikermuis zei

mooi... maaaaar... ik mis de dikke zwarte lijnen die de randen van de vlakken aangeven.

zwarte lijnen; daar gaat-ie ook sneller door

Steffer zei

Ik begin een beetje duizelig te worden....ik draai in het rond net als Taz...

He, maar uh, dus de roze koek bewaar voor de volgende classic?

Firefighter zei

Ik vind hem mooi! Minder roze dan gedacht ook.

FRANK103 zei

@Francky: een goed resultaat, een strakke mooie bolide, past niet bij het Frank103weblog!

@René: goed gesproken!

@Harold: paddestoelen of poeders?

@Me: die zit goed vastgeplakt hoor! En als je goed naar d foto kijkt zie je dat het stuur ontbreekt.....

@Ronald Muis: ik vind zwarte lijnen niet mooi en geheel toevallig Frank Mondriaan dus ook niet!

@Stef: de Alfa wordt de roze koek bolide, voor de ferrari kon ik eigenlijk geen passend ontwerp vinden, vandaar Mondriaan.

@Martin Firefighter: te roze maakt zo'n auto te dolletjes, voor je het weet zet iemand zijn handtas er op!

Ad zei

Ha Frank,

Broer Piet kan trots op je zijn. Goed dat er iemand uit zijn naaste familie zijn werk afmaakt. Hier hebben we al zo veel jaren op gewacht. Word je volgende auto, ambachtelijk met de kwast in groen- en bruintinten geverfd; gesponsord door de landmacht? Met sticker: Goed Gek(l)eurd!

FRANK103 zei

@Ad: op zich kan een militaire sportauto best, alleen heb ik al eens geraced met een zwarte auto en die is toch merkbaar minder goed te zien op het circuit en daardoor kan je er minder hard mee rijden. Deze 'Mondriaan'is waarschijnlijk zeer goed te zien en is er daarom goed mee te racen!

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank-103,
Uw autootje is eigenlijk spuuglelijk, als ik eerlijk mag zijn. Ik zou er nog niet dood willen in aangetroffen worden.
Desalniettemin met vriendelijke groeten,
De Drs.

FRANK103 zei

@drs: spuuglelijk vind ik ook weer iets overdreven, foeilelijk dekt de lading waarschijnlijk beter! En dan weet u vast dat het op zo'n foto nog heel wat beter lijkt dan in het echt!