De directie van de zolderspoorbaan (ik dus) was van mening dat er nog een noodzakelijke aankoop gedaan moest worden voor de exploitatie van de museumlijn van het dalstation naar het bergstation.
(blikvanger van de museumlijn is de 78 in fotokleuren, deze wordt ingezet bij andere museumritten dan op de museumlijn)
De directie (nog steeds ik dus) dacht daarbij aan een Märklin 64 (1C1) of 85 (1E1) met geluid, echter de aankoopprijs (ruim 250 euro) van zo'n lok zal niet snel leiden tot een rendabele exploitatie van de museumlijn.
(De 86 582 is afkomstig van leverancier Harlaar, de oudste van de twee 86'ers op de museumlijn. Voor de techneuten: delta met telex koppeling)
Tijdens het bezoek aan de modelspoorbeurs in Rijswijk viel het oog van de directie van de zolderspoorbaan (van mij dus) op een 74, een nieuw model van Märklin, aangeboden voor 75 euro. Door twijfel over de kwaliteit van de meer recente loks van Märklin heeft de directie (ik) niet direct toegehapt.
(De 86 173 is recent aangekocht in Rijswijk en voorzien van een ESU innerlijk, eveneens met telex koppeling. Beide 86'ers worden ingezet voor personen- en goederentreinen en vormen de ruggegraat van de museumbaan)
Omdat de directie van de zolderspoorbaan (ik dus) vervolgens in Rijswijk wel met succes hierboven afgebeelde 86 173 (een 1D1 lok met telex koppeling) had gekocht, werd definitief afgezien van de 74.
(De 80 030 is een van de twee rangeerloks van de museumspoorlijn en wordt geleend van Wesley, die de delta lok op 5 jarige leeftijd bij de Märklindagen in Göppingen zelf heeft gemonteerd.)
De directie (ik dus) had dus een behoefte aan een extra trekkracht waargenomen en op het 3railforum werd echter onlangs een alternatief aangeboden, een 1C1 lok in voor de museumlijn zeer bruikbare groene kleur.
(De 81 010 is de tweede rangeerlok, van een zwaarder type dan de 80. Naast rangeerwerk wordt de lok ook ingezet voor korte personen - en goederentreinen. De lok heeft een betrouwbare ESU decoder).
Omdat ook de Raad van Commissarissen (Madelon1) verder geen van belang zijnde bezwaren had (ze zou best de gehele zolderspoorbaan willen vervangen door een sauna, zonnebank of een aanvulling op het banksaldo), kan de directie van de zolderspoorbaan (ik!) hier binnenkort de nieuwe aankoop presenteren!
(Voor de daluren is de railbus met bijwagen, door zijn hoogvermogen motor en geluid een pronkstuk van de museumlijn)
Hachelijk?
13 opmerkingen:
Dat zijn nog eens een hoop nummers! Alsof je bij de chinees bestel....sambal bij?....
Nee, mihoen in plaats van rijst.
Ik heb me nog ingehouden hoor, met nummers. Combinatiegerecht met babi pangang, foe jong hai en saté!
Er wordt hier iedere keer verwezen naar youtube, jochem meijer, bestellen bij de chinees. Kijk maar eens!
Nogal vreemd om zwart-wit fotos te plaatsen in deze tijd. Immers al zijn de treintjes nog zo oud, ook toen keken mensen in kleuren.
Geweldige kleuren!!
@brillie: hoe weet jij dat zo zeker, was je erbij?
@Jacko: oogverblindend toch!
Hier bij de ZLSM rijdt zo'n railbus in het echt. Alleen is die rood...
En zo komt er almaar meer bij, zo gaan die dingen!
als ik die treintjes zie voel ik me terug kind en wil er mee spelen.
Ik heb wel vertrouwen in deze directie.
Op de museumspoorlijn wordt mooi materieel ingezet.
@Me: hele diepe zucht: deze is ook rood.
@Renésmurf: we willen allemaal meer terwijl we met minder soms ook al heel blij zouden zijn geweest!
@Francky: daar zijn ze dan ook voor gemaakt!
@René Lokkie: wacht maar tot je ziet wat er gekocht is!
Waarom zouden anders schilders uit voor die tijd in kleur schilderen?
@Brillie: omdat de zwarte verf anders iedere keer op is?
Zo'n railbus heb ik nog wel eens ingezeten. Was in de Eifel en was op een gewone dienst (dus geen museumlijn)
Die grote tenderlok is trouwens wel een gruwelijk mooi ding zeg!
Een reactie posten