vrijdag 19 februari 2010

Over verzamelingen

Wellicht, maar geheel onterecht, zouden jullie door dit afschuwelijke weblog de indruk kunnen krijgen dat ik de enige persoon ben in huize 103 die verzamelingen aanlegt. Die voor een teveel aan goederen in ons huis zorgt, zodat de heipalen inmiddels tot een maximum belast worden. Zonder namen te noemen ( die heb ik op bijgaande foto's dan ook deskundig digitaal weggewerkt) ga ik jullie wel vertellen dat er hier nog meer lieden huizen die noodzakelijke nuttige aankopen doen. Ze (verraad ik met 'ze' niet te veel?) is al jaren op zoek naar de in haar verzameling ontbrekende 2 deeltjes van de schrijfster Carol O'Connell, zelfs tweedehands zijn deze werkjes moeilijk verkrijgbaar. Tot afgelopen week de 2 deeltjes werden aangeboden op Amazon.com, door een Engelse middenstander, voor de somma van 0,01 GBP per deel. De regelmatige bezoeker begrijpt dat we direct de bankrekening hebben gecontroleerd op de hoogte van het saldo, en toen bleek dat de aankoop niet tot grote financiële risico's zou leiden heeft ze (het gaat nog steeds om dezelfde ze) een bestelling geplaatst. voor de duidelijkheid moet ik natuurlijk wel vermelden dat genoemde verkoopprijs exclusief portokosten was en het wel om dikke boekwerkjes gaat. Tot grote vreugde in de familie 103 werden de boekwerkjes woensdagmorgen in een degelijke verpakking door een pakketdienst afgegeven. Dat deze aankoop ruimte in ons huis inneemt die bijvoorbeeld ook door een Re 4/4 I zou kunnen worden bezet (een Re 4/4 I is nog niet op zolder te vinden, terwijl er wel behoorlijk wat bedrukt papier geordend in kasten staat. Hieronder bijvoorbeeld de Re 4/4 III) , dat maakt zo'n aankoop van toch (Hieronder een Re 4/4 IV)





ehhhh







hachelijk?

6 opmerkingen:

Sjoerd zei

Zeer hacheljk, toch.

www.brillie.nl zei

Je bent dus een echte centenbeukertje. Hachelijke zaak dat wel.

Jacko zei

Ik snap d'r helemaal niks meer van. Zijn er bij jou in huis dan nog meer mensen die alles wat los en vast zit sparen cq. verzamelen?

FRANK103 zei

@Me: inderdaad!

@Brillie: door het kromme taalgebruik, je bedoelt waaschijnlijk echt, komt de boodschap niet over, maar wellicht heb je gelijk.

@Jacko: ja, ik lijd daar dan ook erg onder!

Renesmurf zei

Verzamelen zit in de mens, en na de dood wordt alles weggevoerd, dus een beetje zinloos is het wel, maar toch een aangenaam tijdverdrijf.

Steffer zei

Dure boekjes hoor!