donderdag 18 februari 2010

Woensdagmorgenfietsen

Tussen alle oudergesprekken door (voor elk stuks grut moesten we deze week op school komen, voor de oudste zelfs vanavond TIJDENS de wedstrijd van Ajax - Juventus), had ik gistermorgen zelfs tijd voor een fietstocht. Een fietstocht met een missie, want een door mij besteld boek was binnen! Niet geheel toevallig plaats ik hierbij een fotootje van een trein. En als ik dan toch een boek moet halen bij een winkel die geheel toevallig ook allerlei andere Märklin producten verkoopt, dan is de stap heel klein om een paar rails mee te nemen. Voor de kenners: een aantal R2 bochten (24230) om een dubbele C-rail ovaal te kunnen maken. Een bocht (24224) voor bij een wissel (24612) en een stootblok. Wesley, die hier trouwens niet genoemd wil worden, is de laatste weken erg enhousiast aan het spelen met de Marklin trein. Met de aanwezige C rails en met de nu nieuw verworven rails kan hij een leuke spoorbaan in zijn kamer maken. De rails zijn 'in bruikleen', pas met zijn verjaardag, eind augustus, bestaat de kans dat hij de rails krijgt. In de tussentijd offert hij graag zijn kostbare vrije tijd op om de lokjes van zijn vader zo nu en dan warm te rijden. Maar als uitgekookte minderjarige wil hij met zijn verjaardag 'gewoon' een startset krijgen, de rails die we nu hebben wil hij 'gewoon' in bruikleen houden. Voor langere tijd. Zeg maar permanent. En dus ging ik op de fiets naar de treinenwinkel om op tijd weer thuis te zijn voor het volgende oudergesprek. En voor de lunch. Hachelijk?

4 opmerkingen:

Sjoerd zei

Het is toch leuk als een kind ook die passie deelt...

Renesmurf zei

De lunch ziet er niet uit, maar de rest is alleraardigst.
En inderdaad, dat kind groeit er mee op.

Steffer zei

Wat is dat voor een raar groen geval?

FRANK103 zei

@Me: inderdaad!

@René: met de paplepel ingegoten, gehersenspoeld, erin geramd....

@Stef: als het uit je neus komt is het snot!