donderdag 4 maart 2010

Woensdagmorgenfietsen

Hoewel ik een mooie tocht op de racefiets in gedachten had, moest ik 2 schappies doen. Mijn rijbewijs moet vervangen worden (opnieuw afrijden lijkt me toch hachelijk) en het velletje met 3 voetbalplaatjes was af te halen bij de filialen van een bekende grootgrutter uit Zaandam. Dus zat ik al om 08.30, na het stemmen en het grut naar school brengen, op de fiets richting gemeentehuis. Fietstocht en gemeentehuis gingen allemaal heel voorspoedig, het bezoek aan de grootgrutter was ook een succes. Dat ik 's ochtends al om plaatjes kwam zeuren in verband met een schaakwedstrijd 's middags ging er ook in als zoete koek. Dat het geen smoes was, ach, daar heb ik uiteraard foto's van gemaakt! Het zonnetje scheen inmiddels heerlijk, tijd dus om via de Zaanse Schans te fietsen. Foto's van molentjes, molentjes en nog meer molentjes! Koffie drinken, schappies doen en de ochtend is alweer om. Minder was dat mijn fiets een beetje hobbelig reed. Het loopvlak zit los van de wang van de band. Ik geloof dat de fiets iets onderhoud behoeft. Hachelijk?

8 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

JE kan altijd proberen 14 jaar te halen zonder een bewijsje.

Sjoerd zei

beter hobbelig dan lek...

Suske. zei

ziet er een rustige fietsbuurt uit. Daar zou ik ook wel eens willen rondrijden.

Dikke Leo zei

Klinkt als een drukke dag en dan bijna doorgaan tot het gaatje...Als hij lek gaat heb je nog meer tijd voor mooie foto's.
Ieder nadeel heb z'n voordeel!

Steffer zei

Als je niet meer kan fietsen kan je altijd nog molenaar worden.

Renesmurf zei

Mooi hoor, die molens, dat hebben we hier ook!

Jeffrey zei

Ach, fietsen :D Doe ik sowieso 10x week, en meestal in het weekend ook nog wel wat. Ik heb er niet zo'n problemen mee hoor, zeker niet als het lekker lenteweer is, langs het water naar huis fietsen, geen zorgen om het huiswerk enzo. Ach.

FRANK103 zei

@Brillie: maar ik heb al zo'n roze papiertje....

@Me: hobbelig fietst beter dan lek!

@mrfranky: dat is uiteraard mogelijk!

@leo: nee, dan moet ik naar huis lopen, dat is echt minder grappig!

@stef: dat ben ik toch al?! Of ben ik nu niet malende?

@rené: er zijn er in nederland zo'n 1.000, die kans was dus vrij groot!

@jeffrey: ik vind fietsen ook leuk, als het tenminste niet regent of hard waait. Heuvelop vind ik ook minder leuk en als het heel warm is ga ik wel zweten.
Hachelijk dus!