woensdag 2 juni 2010

Dinsdagavondtreinen en woensdagmorgenfietsen

Dit bericht moet ik natuurlijk beginnen met te melden dat Madelon103 (die hier niet genoemd wil worden) gisteravond naar het theater ging, naar Veldhuis en Kemper, die hier weer wél genoemd willen worden (denk ik). Als 'vrienden' op hun hyves mogen we inmiddels Richard en Co zeggen!Hieronder een van hun mooiste liedjes. Mochten ze nog bij een theater bij jou in de buurt komen: GAAN! Ik had dus 'de oppas', wat op zich mooi te combineren was met de voetbalwedstrijd Nederland - Ghana op de beeldbuis en het installeren van de R4i kaart voor de DSi van Lisanne (had ze voor haar verjaardag gekregen). En natuurlijk heb ik naar Rail away gekeken. Vervolgens moet ik melden dat vanmorgen de racefiets ook in de schuur bleef staan. Een van de gedachten achter mijn vrije woensdag is dat ik meedoe met excursies, sportdagen en dergelijke, van het grut. Vanmorgen hadden de groepen 6 tot en met 8 van de school van Wesley hun jaarlijkse sportdag, en dus zijn er ouders nodig om te helpen. Zo heb ik van 09.00 tot 11.30 het spel tienbal geleid, wat uiteraard diverse ernstig beschadigde kinderzieltjes heeft opgeleverd. Want was de bal nu uit of niet, was de bal uit iemand zijn handen geslagen, werd de bal doorgegeven of gegooid, werd er nu expres een tegenstander geslagen of was het een ongelukje? De scheidsrechter-103 heeft het dan altijd gedaan. Wat op zich wel weer klopte, want een onpartijdige scheidsrechter bestaat vast alleen in theorieboekjes! Laatste opmerking: de lunch was gewoon een broodje kaas, geen hamburgers of worst. Geen foto's dus ook. Wat een armoede toch! De foto's zijn uiteraard van zondag, met de vraag of het nu een Oetiker klem is of niet. De kenners zien dat de Hoogovens intern allemaal Amerikaans rollend materiaal gebruiken. En ik toon graag de luxe Japanse spiegelreflexcamera van een mede-3railforumlid die vindt dat je van stoomtreinen alleen met een antieke zwart-wit fotorol plaatjes mag knippen.Hachelijk, cool, tof of gewoon vet boeiend? Of niets van dat alles?

4 opmerkingen:

Jacko zei

Tjonge jonge zeg. Je haalt ons heel uit onze dinsdagavond/woensdagochtend routine.

Dat van die forumcollega vind ik erg leuk! Je beleeft het dan allemaal wel wat intenser.

Renesmurf zei

Veldhuis en kemper zijn een geniaal duo!
En dat is fijn!

Sjoerd zei

Veldhuis en Kemper zijn een mooi duo als achtergrondmuziek bij het kijken naar je plaatjes van het rollend materieel.

www.brillie.nl zei

Veldhuis is niet om aan te horen. Pijn dat het doet. En das niet fijn meer.