zaterdag 26 juni 2010

Voetbal kijken

We volgen de WK wedstrijden op de voet, zodat we met de nieuwe leenauto van John naar het palingdorp zijn gereisd. Omdat het een OXXX is en neef Erik, wil hier niet genoemd worden maar is trouw bezoeker van dit blog, daar spontaan van in tranen uitbarst, breng ik het voorzichtig. Nu hoort zo'n OXXX best wel zuinig te rijden, met John achter het stuur en vooral met zijn maatje 48 breed op het gaspedaal gaat het toch heel hard (zie hierboven ook, scheuren op de A7!) met de Texaco zegeltjes! Remco, die hier trouwens ook niet genoemd wil worden, had ruim ingeslagen bij de plaatselijke buurtsuper. Het bleek dat de finale Nederland - Brazilië gisteravond nog niet uitgezonden werd, de amateurvoetballers die wel met de camera gevolgd werden waren helaas welwillende Spaanse en Chileense beginners. Remco toonde zich een goed gastheer, zong geen liedjes, en zette de tafel vol met plaatselijke delicatessen. Vooruitlopend op eerder genoemde finale is natuurlijk alles met een oranje tint! Zoals de nootjes en ook de paprika sjips! Al snel hadden we besloten het amateurvoetbal dat te laten wat het is, leuk voor familie maar verder het aanzien niet waard, en hebben we ons gestort op de Remco-arena voor een aantal partijen top voetbal! Tot mijn verdriet moet ik zeggen dat de heren geoefend hadden en me met mysterieus taalgebruik (amulet en macaroni) zo uit mijn concentratie wisten te halen dat ik diverse partijen verloren heb. Maar mijn wraak zal zoet zijn, want ik heb filmopnames gemaakt voor dit blog! Netelig?

5 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Ik speel alleen blaasvoetbal. Ik ben dan ook een niet roker.

Renesmurf zei

Het is toch ook een en al oranje, maar die zijn maandag weer!

Suske. zei

geen bal te zien hier in B.
Hopelijk blijft het voorlopig zo.

Sjoerd zei

Goh, ik dacht dat het al lang voorbij was met dat gedoe. het is hier verdacht stil...

FRANK103 zei

@Brillie: als je maar aan sport doet!

@Rene: inderdaad!

@Suske: op de Belgische TV is toch voldoende voetbal te zien!

@Me: stilte voor de storm!