zondag 25 juli 2010

Over fietsen en koppen

Had ik jullie al verteld dat er hier fietsen beschikbaar zijn? Gratis, althans, ik hoef er niet extra voor te betalen. En dan moet je er natuurlijk ook gebruik van maken toch? Er zijn lieden, die hier vast niet genoemd willen worden, die zomaar een maand hier een rondje gaan fietsen! Een tochtje moet dan kunnen, vind ik. Bergafwaarts fietst dan erg comfortabel en vlot, je zou zomaar zeggen: dat houd ik wel een dag vol! Bergopwaarts is andere koek. Dan voel je de Bakker Joop stroopwafels en roze koeken duidelijk rond de taille zitten. De zwaartekracht is bergopwaarts fietsend nog vervelender aanwezig dan anders en ik verval in gepeins en gepieker. Is hachelijk of afschuwelijk in een blogkop niet hachelijk of afschuwelijk? Kan ik niet zonder? Gelukkig is een lokale agrariër bezig zijn aanplant met een combine tot dinges te verwerken, en kan ik regelmatig een fotostop houden. Uiteindelijk ben ik terug op het beginpunt, waar een eenvoudige doch voedzame maaltijd op me wacht. Of moet ik toch beginnen en eindigen met hachelijk?

5 opmerkingen:

Firefighter zei

ooh dus zo maken ze stokbrood... Fijne vakantie trouwens!

Sjoerd zei

Je bent in ieder geval teruggekomen...

FRANK103 zei

@firefighter: en bier!

@me: wie kan een bord ravioli mt emmenthalerkaas koud laten worden?

www.brillie.nl zei

Zo maar een fiets achter laten op de weg. En dan is die gejat.... hachelijke zaak voor de verzekering.

FRANK103 zei

@Brillie: ik stond er vlakbij, en als het fietsje gejat werd zou mijn eten koud zijn geworden, en dat is heel hachelijk!