maandag 23 augustus 2010

SAIL 2010 het vertrek.....

Nu ik de SAIL-in gemist had wilde ik de SAIL-out bekijken.
(hieronder Grossherzogin Elisabeth) Maar de weersvoorspelling was niet best dus zat ik vanmorgen op kantoor achter mijn bureau. (hieronder het schip uit Oman) Hoewel buienradar de hele dag regen had voorspeld had het zich bedacht, het zou nu na 14.00 droog worden. En de Krusenstern voer ongeveer 13.30 de grote sluis bij IJmuiden in. (hieronder de loodsboot en de rook van een saluutschot vanaf forteiland) Rekenen: half uur naar huis, Lisanne oppikken, naar de noordpier in Wijk aan Zee om de Krusenstern te zien vertrekken, dat moest ongeveer lukken! (hieronder de kaliakra) Aan de plaatjes kunnen jullie zien dat de Krusenstern (hieronder) inderdaad op de Sedov en een aantal andere tall ships moest wachten. En dat wij dus precies op tijd waren! Heel irritant was de aanwezigheid van de loodsboot, (dat gele ding aan de zijkant van de Krusenstern hierboven) we besloten de Sedov (hieronder) vanaf de pier op de foto te zetten. Op de pier stond fors meer wind, (hieronder de Hunze) de kenner zal zien dat de lens een meer 'softfocus' ontwikkeld (hieronder de Mir) als gevolg van de combinatie van vocht en zand. Er stond zoveel wind dat we van de politie van de pier af moesten. (hieronder de Portugese Sanata Maria Manuela) Na Krusenstern, Sedov en Mir was het genoeg SAIL voor 2010. Over 5 jaar ga ik naar de SAIL-in! Hachelijk?

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Er stond volgens mij best wel een lekker windje om te zeilen.

Sjoerd zei

Ik woon gewoon in de verkeerde provincie...

FRANK103 zei

@lokkie: 2 van de tallships zijn omgedraaid en weer de haven ingelopen omdat er teveel wind stond! (de grosshertogin Elisabeth en een waarvan ik de naam niet heb kunnen lezen)

@me: ach, zoveel evenementen zijn hier nu ook weer niet, en wij hebben geen geuldal!

Anoniem zei

mooie foto's! heeft je camera het veilig overleefd, met al dat water en zand...

www.brillie.nl zei

Zouden de vrouwen met de rode lichtjes er ook nog wat aan verdiend hebben?

Renesmurf zei

Oh, allemaal bootjes.

Gerard van Dongen zei

mooi met die witte koppen op het water!

www.brillie.nl zei

Ik herinner mij nog de ontdekking van de US. PRachtige muziek er bij.,, om nooit meer te vergeten. Maar zo is het op zee echt niet.

Frank (van IkFotograag.nl) zei

Die wind maakt de foto's wel veel spectaculairder dan met mooi weer

Suske. zei

mooie foto's.

Ad zei

Ik vind 't gewoon mooi Frank! Gave foto's