woensdag 1 september 2010

Woensdagmorgenfietsen

Lisanne moest maandagmorgen haar boeken en rooster halen en mocht gisteren al weer van haar eerste schooldag genieten. Met andere woorden: de vakantie is nu echt voorbij! Er was vanmorgen geen excuus te bedenken om niet te gaan fietsen, het was droog, vrijwel windstil en omdat het grut tegenwoordig om 12.15 uit school komt heb ik zelfs een kwartier extra om te fietsen! De regelmatige bezoekers van dit blog herkennen vast de paadjes richting Wijk aan Z. Brillie meent dat dit blog vooral een plaatjesblog (ipv een praatjesblog?) is en vraagt zich af hoeveel bezoekers er over blijven als ik een week geen plaatjes plaats. Omdat ik zelf eigenlijk geen blogs bezoek met lappen tekst zonder plaatjes, van lieden die zichzelf veel te serieus nemen, denk ik dat ik de eerste ben die dan dit blog niet meer bezoekt! Nee, ik toon jullie graag plaatjes van mijn fietstocht, zoals die van het stoplicht midden in het bos, hierboven. En van de molen 'de Woudaap', wereldberoemd door de werkjes van de schrijver Hotze de Roos, over de schippers van de Kameleon. Hoewel die verhalen zogenaamd in Friesland afspelen, woonde Hotze hier, en nam hij uiteraard de plaatselijke polder en dorpjes als voorbeeld voor zijn verhalen. Morgen plaats ik plaatjes van het geknutsel aan de spoorbaan van neef Erik, gisteravond. Ook dat is weer zo'n typische winteractiviteit. Hachelijk?

8 opmerkingen:

Renesmurf zei

Plaatjes zijn ook mooi, praatjes ook, en een mix daarvan ook.

Mensen die denken dat ze meer zijn dan een ander, die blief ik niet.

Gert zei

Citeren: "Nee, ik toon jullie graag plaatjes van mijn fietstocht, zoals die van het stoplicht midden in het bos, hierboven.". Ik zoeken en zoeken is het het plaatje boven het plaatje waar deze tekst onderstaat.
Denk je er wel aan dat het bezoeken van deze "hachelijke website" voor mij ontspanning is.

Steffer zei

Het ging goed, niet teveel text, mooi paatjes...zit er toch nog zo'n banaan aan het eind......beetje jammer....

Steffer zei

paatjes? plaatjes!

Sjoerd zei

Zet jij maar lekker plaatjes op je blog. Hoogdravende teksten zijn ook niet alles.

FRANK103 zei

@René: ik ook niet!

@Gert: vond je het dan niet ontspannend, stoplichten zoeken?

@stef: zolang jij die plan V maar geen hondekop noemt, vind ik het goed!

@sjoerd: ik zou ook niet weten hoe ik aan hoogdravende teksten zou moeten komen!

www.brillie.nl zei

Niet echt hoog water bij jullie in de polder. Nou ja, de voorspellingen zijn weer gedaan: 5 a 6 meter zeeverhoging.

Gerard van Dongen zei

Ik kom juist naar dit blog voor de praatjes. Sterke analyses diverse hobby's en soms een knipoog naar wat er in de maatschappij gebeurd.

Overigens het plaatje met een deel van de molen aan de linker kant is wel een heerlijk plaatje.