woensdag 13 oktober 2010

Dinsdagavondvoetbal

De personeelsvereniging van ons kantoor organiseert zo nu en dan aardige uitstapjes.



Uitstapjes die niet zo leuk zijn als je niet met 40 collega's in een bus moet. Collega's, die hier niet afgebeeld willen worden!



De PV had dus een arrangement van OAD geboekt, bus en toegangskaartjes voor de wedstrijd Nederland - Zweden. De kosten van dit gebeuren waren te overzien, en ik vond het ook wel eens tijd om Wesley eens mee te nemen naar een echte voetbalwedstrijd.



Omdat er bij wijze van uitzondering eens geen file op de A10 en A2 stonden was de bus vroeg bij de Arena, waardoor de wegen richting de parkeerplaatsen ook nog aardig leeg waren.



Met andere woorden, we waren veel te vroeg bij de Arena! Dan hoort er bij zo'n vader - zoon gebeuren natuurlijk een gezonde vitaminerijke maaltijd!



De folkloristisch geklede fans van de tegenpartij waren ook niet vies van een vette bek!



Veel te vroeg zaten we op onze zitplaatsen, van grote hoogte te kijken naar de watersproeiers op het veld.



De meeste supporters moeten nog komen!



Dan het warmlopen van beide elftallen.



TV verslaggevers Ruud Gullit en Jan van Halst hebben hun plek in de koninklijke loge moeten afstaan aan superbobo Michel Platini!



Dan is het tijd voor de plaatselijke boerenkapel, die in ieder geval één bekend deuntje speelde.



Voor de TV, kranten en tijdschriften moeten er natuurlijk plaatjes geschoten worden van beide teams.



Dan begint de wedstrijd, en het is een topper!



Van de goals heb ik uiteraard geen plaatjes, ik kan moeilijk de hele tijd met de camera in de hand zitten!



Van het veld en de bijbehorende spelers heb ik wel een aantal foto's gemaakt, uiteraard voor Gert en andere toevallig geïnteresseerden!



Na zo'n 60 minuten stond er een onverwacht goede uitslag op het bord, tijd voor de spelers om een stapje minder te doen.



Je zult maar geblesseerd raken en dat in je beste Duits uit moeten leggen!



Nadat de FC Groningen verdediger Granquist nog een doelpunt heeft gemaakt is de wedstrijd afgelopen, het publiek wordt bedankt!



Om 23.00 exact vertrok de bus naar kantoor, vervolgens met de auto naar huis en vanmorgen een half uur langer in bed gelegen, maar dat is een ander verhaal! Netelig?
NB foto's zijn groot te klikken!

11 opmerkingen:

Sjoerd zei

Als je maar lol gehad hebt. Het blijft een spelletje. toch...

Steffer zei

Over treinen bloggen is erg, over pretparken bloggen nog erger maar over voetbal...aaaargh.....!!!

Suske. zei

voetbal is ook niet bepaald mijn idee van een geslaagde avond.
Maar een half uur langer in bed daarentegen.....

Gert zei

Leuk verhaal en mijn dank voor de foto's. Ik heb gisteravond bij mijn voetbalclub ook geprobeerd om foto's te maken bij kunstlicht. Het lukte mij alleen met een flitser en aangezien het een oficiële wedstrijd was mocht dat niet. Ik probeerde het met een D300 + 70-200 2.8, zonder flits werd het ISO3200 met 1/125 en dan krijg je erg bewogen foto's :-(

FRANK103 zei

@sjoerd: inderdaad

@stef: dit blog heeft alleen hoogtepunten

@suske: 4-4 tegen 10 oostenrijkers, arme belgen, nee, dan is voetbal niet leuk!

www.brillie.nl zei

Gatverdamme... je gaat er zelfs na toe?

FRANK103 zei

gert: deze foto's zijn met de compact gemaakt. kwaliteit is flut, maar ik zat ook erg ver van het veld af! met jouw camera en lens moet er heel wat beters te maken zijn!

@brillie: ja, en ik betaal er nog geld voor ook!

Mark zei

leuk he, potje voetballen. goedkoop ook, 2 euries 50 per doelpunt, das pas waarde voor je geld!!

Gert zei

@Frank: Met dat kunstlicht waarschijnlijk wel maar ik mag niet naast het veld zitten. Ik heb gezien waarmee je de foto's gemaakt hebt. Het is een Panasonic DMC-FS62. Ik was stiekum toch benieuwd of je je Nikon mee naar binnen had gekregen ;-)

Renesmurf zei

Ik moet daar toch niet aan denken zeg.
Sport kijken is zoiets vervelends, minder erg dan het zelf doen, maar toch.
Maar het is wel eens wat anders dan met treintjes spelen.

FRANK103 zei

@bob: uhhh, 38 euro voor kaartje met bus gedeeld door 5 doelpunten is ongeveer € 7,60 per doelpunt. Dan houden we gemakshalve geen rekening met 2 uur vrij nemen, een ritje met de auto en een ongezonde hap bij het stadion.
Maar het blijft waar voor je geld!

@Gert: dat heb ik niet geprobeerd, want waar laat ik mijn camera als die niet mee mag? En hoe belangrijk is het maken van een paar plaatjes voor dit blog? De compact dus!

@René: de sfeer in een stadion maakt veel goed hoor, en het is echt niet te vergelijken met sport op TV!