zaterdag 16 oktober 2010

Woensdagmorgenfietsen en ombouwen

Het was droog woensdag, het grut was naar school en er was ook geen ander excuus om niet te gaan fietsen.


Dus zat ik om 09.15 op de fiets richting B. Collega René, die hier trouwens niet genoemd wil worden, vraagt zich toch altijd weer af (op donderdagmorgen) waarom ik niet eens een ander rondje rijd!



Nu ik het toch over collega René heb, hij heeft gisteren de hele ochtend op kantoor naast zijn schoenen gelopen nu zijn foto van de plan T in het treinenblad van de NVBS is afgedrukt.



En op sokken door een kantoor lopen, dat is (ook bij ons!) ongebruikelijk!



Gelukkig had hij recent zijn voeten gewassen, anders was het wellicht hachelijk geweest!




Maar goed, ik was aan het uitleggen waarom ik altijd hetzelfde rondje fiets. Waarom neem ik altijd patat met satésaus, jonge kaas, babi pangang of een Hawaï pizza? Waarom voetbal, fietsen, fotografie en treinen?


Het is gewoon een erg leuk rondje!
En nu ik het toch over treinen heb (een inhaal-bruggetje????), maandagavond heb ik de Ae 6/6 open geschroefd en een foto voor jullie gemaakt (en voor mezelf, voor als ik niet meer weet hoe het in elkaar zat). 



Ik heb de "wisselstroommagneet" vervangen door een permanente magneet om de Märklin motor om te bouwen tot een gelijkstroommotor. Voor een ESU digitale decoder moet de motor een gelijkstroommotor zijn! Dan heb ik de decoder ingebouwd waarbij ik de schakeling voor de Zwitserse lichtwisseling heb laten zitten, overigens zonder succes. Nu ga ik de extra lampjes aansluiten op een functie-uitgang van de decoder, kijken of het dan wel werkt. En dat komt volgende keer!



Hachelijk!

5 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dat wordt nog een hachelijke zaak om alles weer aan het werk te krijgen.

Renesmurf zei

Je bent gewoon een gewoontedier.
Lekker sportief!

raymond zei

Heb je nog meer collega's?

www.brillie.nl zei

Die koe pist wel in ons drinkwater. Hachelijke zaak toch?

FRANK103 zei

@Sjoerd: valt mee hoor, het is, afgezien van de zwitserse verlichting, niet zo moeilijk!

@René: ik geef het eerlijk toe!

@Raymond: een heleboel!

@Brillie: dat zorgt toch voor de broodnodige smaak?