donderdag 7 oktober 2010

Woensdagmorgenfietsen en trappen

Hoewel ik niet echt verwacht dat het jullie opvalt, het zou eigenlijk donderdagmorgenfietsen moeten zijn.



En dat trappen slaat op die activiteit tijdens het fietsen die er voor zorgt dat je vooruit gaat. In theorie dan tenminste, want anno 2010 worden er ook wagonladingen elektromotor aangedreven fietsen verkocht waarbij een trapbeweging meestal overbodig is.



Meestal, want als je vergeten bent de fiets aan de oplader te zetten, zal er wel degelijk getrapt moeten worden. Het verhaal over die andere trap, dat komt heel binnenkort, want ik wil de spanning voor jullie niet langer opbouwen dan strikt noodzakelijk, teveel spanning kan heel hachelijk zijn en eerder genoemde elektomoter aangedreven fiets in een superbike doen veranderen die met 200 km/u op het achterwiel richting buurtsuper scheurt.



Wat op zich wel weer iets minder erg is dan van buurtsuper op weg naar huis, want dan raakt de melk wellicht ernstig geklutst en tot boter geschud.



Bij wijze van uitzondering ben ik vandaag richting zaandam gereden, op zoek naar de sloperij waar collega René een paar weken terug een paar plan T had gespot.



Hoewel de weersomstandigheden het zicht ietwat beperkten, heb ik ze toch gevonden, en een fotootje voor jullie gemaakt. Omdat jullie natuurlijk staan te trappelen van ongeduld laat ik die fotootjes hieronder zien!

 

Eenmaal thuis had ik besloten geen worst of hamburgers met de lunch te produceren, anders denkt het grut dat het iedere dag feest is.



Nee, gewoon een bescheiden broodje met een gebakken ei, dat moet volstaan!



Penibel?

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Yammie, met schijfjes augurk. Op die sloperij was ik toch wat dichterbij gaan kijken.

Gert zei

Zonder de augurk vind ik het heerlijk, een geklutst gebakken ei. Binnenkort zelf ook weer eens doen. Denk je wel aan ons hart want de spanning begint met betrekking tot het trap & dakgoot verhaal langzamerhand toch tot zeer grote hoogte te stijgen.

Anoniem zei

Is dit nu gebakken eigurk?

www.brillie.nl zei

Kijk, nu zag ik wat trein onderdelen liggen. Neem je nooit iets mee naar huis?

FRANK103 zei

@Sjoerd: van Kesbeke! En veel dichterbij kon ik niet komen.

@Gert: plakjes augurk met sambasaus maken het af, echt waar!

@lokkie: inderdaad!

@brillie: ik was met de racefiets en dan past er heel weinig op de bagagedrager!

Renesmurf zei

Ik vind fietsen met een motortje niet fietsen, dat noem ik brommeren.
Op zich niks mis mee, maar dat is geen trappen.
Eten moet wel , het liefst elke dag.

www.brillie.nl zei

Vandaag doe ik je na.

rob alberts zei

Zuur?
Ach sommigen willen alleen zoet.
En laat mij daar niet al te bitter over doen.
Anders vindt een ander dat flauw zonder zout .....

Smakelijke en vrolijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

FRANK103 zei

@René: en lekker eten mag best!

@brillie: ga je fietsen?

@Rob: zoetzuur! Van Kesbeke, maar dat zal jou als Amsterdammmer duidelijk zijn!