maandag 29 november 2010

Sneeuw in de herfst

Nog ruim voor Sint Nicolaas viel vandaag hier de eerste sneeuw.


Het is trouwens nog niet eens winter!



De vertraging lijkt beperkt te blijven.



Waar blijft die global warming als je die nodig hebt?



Gelukkig leken de treinen richting huis vanmiddag gewoon te rijden.



Goed, de trein van 17.08 reed uiteindelijk niet, maar die van 17.22 was wel op tijd en van behoorlijke lengte.



Voor dit blog en voor het 3rail forum heb ik een paar kiekjes gemaakt.



De kenners zullen direct zeggen: om 17.15 en 17.50 was het behoorlijk donker, dan lukt het niet meer om nette foto's te maken met een compactcameraatje van 100 euro.



En dat klopt, maar de blogbezoeker die dat ziet, die reageert niet! En ik ga daar niet op wachten, vooral niet op onderstaand bankje, want dat geeft een koude kont!



Sneeuw dus, in november. En de langste avondspits ooit, volgens het journaal.



Maar ik was dus op tijd voor de warme hap thuis. (zie hieronder en dan nog 5 minuten op de fiets).



Hachelijk?

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Die foto's heb je niet met een compactcameraatje gemaakt van 100 euro, daar is het om 17:15 uur veel te donker voor!
Harry.

Sjoerd zei

Die warme hap heb ik veel te laat gehad.

www.brillie.nl zei

Prima tijdje, alleen mis je dan wel het kleuterjournaal van ene sint. Maar dat is niet hachelijk. Velen anderen waren dan nog niet eens thuis.

Suske. zei

ik mis de sint al jaren.

Renesmurf zei

En toch is het mooi, al dat wit!
Gratis kunst van moeder natuur!

www.brillie.nl zei

En dan in de ochtend je voetstappen van de vorige dag terug volgen.

FRANK103 zei

@Harry: het is echt waar (109 euro dan)

@Sjoerd: waar zou je zijn met de trein?

@Suske: is emigreren naar Nederland een optie?

@René: kunst of koud?

@Brillie: ja, maar dan op de fiets, met dit verschil dat ik vandaag wel muts en handschoenen meegenomen heb. Dat scheelt hoor!

Frank (van IkFotograag.nl) zei

Compactcamera of niet, je hebt een mooie serie nachtfoto's neergezet, vooral die met die bewogen treinen vind ik mooi. Overigens heb ik een goedkope compactcamera liggen waarmee nachtfoto's mogelijk zijn. Zo vreemd is dat dus niet.

Anoniem zei

Goed he zo'n Panasonic compact camera !?
Harry.

www.brillie.nl zei

Het doet mij ook aan dit denken: http://www.brillie.nl/?p=3783&cpage=1#comment-6952

FRANK103 zei

@Frank: fototoestel goed stil houden en op groothoek zetten, dan kan het bijna niet mislukken1

@harry: hoeveel aandeeltjes panasonic heb je eigenlijk?

@brillie: nee, mij niet!