zondag 27 februari 2011

Een objectief verslag....

Als liefhebbende vader ga je natuurlijk met je zoon mee als hij tegen het dorpje verderop moet voetballen. De verwachtingen van Wesley zijn hooggespannen want misschien doen er klasgenootjes mee! Tijdens de wedstrijd was me al gevraagd of ik niet een aardig verslagje kon maken van hetgeen ik gezien heb.



Mag ik daarbij vooraf nog even opmerken dat ik niet erg sterk ben in het onthouden van namen? Tuurlijk plaats ik hier het verslagje (geanonimiseerd) ook, met foto's van een paar maanden terug.



Hier dan op verzoek een verslagje van de wedstrijd van de D5 tegen F in W. De weersomstandigheden waren niet helemaal ideaal voor een top wedstrijd, het miezerde en uit de richting van A kwam een koude wind. Nu moest de D5 tegen een D9 zodat vooraf de buit al binnen leek. Dat er om 09.00 dus maar 10 spelers aanwezig waren met een laatste afzegging om 08.55, leek dus geen groot probleem te zijn. Helemaal niet omdat de tegenstander F ook spontaan aanbood om maar 10 spelers op te stellen!

Goed, volgens de wijze lessen van Johan Cruijff hoeft de D5 maar één doelpunt meer te maken dan de tegenstander. Een eenvoudige opdracht toch? Een aantal spelers van de D5 viel het trouwens direct op dat je vanaf de velden van F een goed zicht had op de spoorlijn van Z naar U. Andere spelers werden afgeleid door de kleurstelling van de kleding van F, die is ook voorzien van witte vlakken. En op zaterdagmorgen in de vakantie om 09.00 moeten voetballen, wie verzint zoiets?



En dan de tegenstanders, die hadden het ook niet begrepen. Al vóór als de limonade (aan thee doet men tegenwoordig niet meer) schieten ze zo’n 5 keer de bal in ons doel. En als de D5 de bal heeft staan ze iedere keer hinderlijk in de weg en pakken ze de bal af. Bijna elke schot van de D5 beland direct in de voeten van een tegenstander. Dan komt er van aanvallen heel weinig!

Na de limonade heeft de D5 de wind mee, het miezeren is voorbij en de spoorlijn is plotseling achter ons. De ballen komen iets beter aan en met een paar snelle counters komen Bart en Tom tegenover de keeper van F te staan, helaas zonder de kans af te maken. Alleen Wesley is halverwege de tweede helft een keer trefzeker, de eer is gered! F schrikt daardoor ook weer wakker en maakt ook nog één of meerdere doelpunten (het in grote getale aanwezige publiek is inmiddels de tel kwijt). Gelukkig blijkt na afloop van de wedstrijd Danuccia jarig, na een zangpartij waar ze in Volendam jaloers op zijn, trakteert hij op chips en is de ochtend voor de D5 toch heel geslaagd!


Om een volgende wedstrijd meer kans op een overwinning te maken zouden jullie op de training (nog) meer tijd aan overspelen moeten besteden, nu wordt de bal te gemakkelijk aan de tegenstanders verspeeld!

7 opmerkingen:

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Hé! Das vreemd. Ik was een reactie aan het tikken op een logje en nadat ik het had verzonden, bemerkte ik dat er reeds een nieuw logje was verschenen. Wij waren blijkbaar op hetzelfde ogenblik bezig.
Schept een band. ;-)
Maar nu moet ik dus weer reageren... Op dat nieuwe logje, bedoel ik...

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank-103,
Vreemd hoe uw verhalen soms vreemde herinneringen uit een ver verleden bij mij oproepen.
U schrijft: 'En als de D5 de bal heeft staan ze iedere keer hinderlijk in de weg en pakken ze de bal af.'
Mijn moedertje zaliger, niet van de snuggerste (jammer dat ik het moet zeggen), zag eens twee familieleden tegen elkaar tennissen en toen die ene zijn uiterste best deed om de bal zo moeilijk mogelijk te plaatsen voor z'n tegenstreefster, zei mijn moedertje: "Jamaar, hij doet het erom. Zo kan Vera hem nooit terugslaan..."
Snapt u 'm? Niet van de snuggerste. Net wat ik zeg.
Toch mooi om die jonge kereltjes zo fanatiek bezig te zien. En op foto twee is er geen bal te zien en toch is ie ergens nadrukkelijk aanwezig. Zag u het?
Met vriendelijke groeten,
De Drs.
voetbalhater

Sjoerd zei

Goh, dat is alweer een hele tijd terug dat ik wat over voetballen heb gelezen. En dat op mijn leeftijd. Zou niet moeten kunnen.

Renesmurf zei

Als ik geen namen weet lul ik daar altijd een beetje omheen.
Voetbal, ach, het gaat uiteindelijk toch om de uitslag, en dan kampioen worden en dan weer helemaal opnieuw beginnen.

www.brillie.nl zei

Het blijft een zonde van de tijd.

Suske. zei

heb ik het goed begrepen dat ze meer op overspel moeten trainen ?
Van voetbal snap ik geen bal !!

FRANK103 zei

@drs: het bijwerken van dit blog is een continu proces, eigenlijk wordt iedere reactie geplaatst terwijl ik al een volgend bericht aan het produceren ben.

De tweede foto heb ik ook enkele ogenblikken later gekiekt, toen de bal wel in beeld was. Die was minder boeiend, dat zal u duidelijk zijn, omdat ik die niet geplaatst heb.

@Sjoerd: voetbal is toch voor alle leeftijden!

@René: de huidige jeugd heeft geen namen meer als René, klaas of Frank. Dat maakt het extra lastig.

@Brillie: wat is niet zonde van de tijd?

@Suske: wie de bal kaatst wil hem terug verwachten?