zondag 20 maart 2011

Nieuwe trekpaarden

Na de aankoop van de 85 eind vorig jaar stonden er nog 2 treinen op het wensenlijstje, een 114 TEE lok en een RAM TEE treinstel.


Tuurlijk zal ik ook geen nee zeggen tegen een koploper en een Thalys treinstel, een set Rivarossi NS dubbeldekkerrijtuigen staat al geruime tijd in bestelling en wordt nu pas weer in mei/juni 2011 verwacht.



Maar eigenlijk heb ik dus geen dringende wensen. Een paar weken terug bleek Cees over een aantal oudere loks te beschikken, met de vraag of ik interesse had.



Uiteindelijk heb ik besloten de 23 en de 81 over te nemen, de staat van beide loks is zeer matig, zoals jullie op de foto's kunnen zien.



Dat dit ernstig waardedrukkend was zullen jullie ook begrijpen.



De 23 is wel al omgebouwd naar digitaal, daar hoef ik verder niets in te investeren.



De  81 is analoog en zal wel omgebouwd moeten worden.



De keuze is er om deze lok bijvoorbeeld mooi blauw te schilderen en hem een nieuw leven te gunnen als museumlok, of hem juist te lijf te gaan met wit (kalk), roest en stofkleurige verf.



Gezien de foto's wordt het de roestbak variant.



Hachelijk?

10 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Op naar de volgende trein. Hoewel, ww3 is uitgebroken.

Suske. zei

keuze enwerk genoeg met die treintjes zo te lezen.

Renesmurf zei

Je vermaakt je er in elk geval prima mee.
En alles ook nog op de foto!

Sjoerd zei

Voor een blogstilte publiceer je nog erg veel... Maar voor mij mag je.

www.brillie.nl zei

Ik zal even in de schuur kijken voor je. Ja, die twee heb ik voor je. Even een paar vrachtwagens sturen.

Gerard van Dongen zei

Leuker dan die treintjes van die geintergreede loc die een paar bercichten lang dit blog teisetren.

Dit zijn tenminste ECHTE locs. Ga zo door!

rob alberts zei

Zo blijft er voor een echte verzamelaar altijd iets te wensen.
Vrolijke voorjaarsgroet

FRANK103 zei

@Brillie: ja, ik zal me haasten op jacht naar nog meer uitbreiding!

@Suske: het houdt ook nooit op!

@René: dat noemen ze een hobby!

@Sjoerd: ja, ik had tot de blogstilte weinig inspiratie, nu loop ik over!

@Brillie: kan ik ze gewoon pan-klaar krijgen? Ik ben niet bijzonder goed in uitbenen.

@Gerard: ik vermoed dat je moderne vierkante e-loks bedoeld, maar die kunnen natuurlijk nooit teisteren! Die zijn wellicht misschien soms (nog meer twijfelwoorden in 1 zin is niet zin-vol) iets minder boeiend. Iets. Maar teisteren niet hoor!
Persoonlijk vond ik stoomloks pas boeiend toen ik voor het eerst een 003 in het echt zag, hoorde en rook. Dan zie je dat een stoomlok echt leeft. Sinds die dag spaar ik ook stoomloks, zoals de 23 van vandaag.

Gerard van Dongen zei

Zie je zelf JIJ snapt me :-)

FRANK103 zei

@Gerard: ik blijf bescheiden!