zaterdag 26 maart 2011

Over investeringen

Vandaag heb ik diep in de buidel getast.



Het is namelijk zo'n zaterdag dat je denkt, waarom niet. Waarom uitstellen tot morgen wat je vandaag kan doen.



En voor de duidelijkheid, heel veel winkels zijn op zondag niet open, en dat winkelt toch uiterst belabberd.

Ik schets het plaatje: we nemen een stoeptegel en smijten die door de deur, dan zonder deskundige hulp het gewenste product zoeken en voordat de sterke arm er is er weer vandoor. Om dan de week erna toch weer naar de winkel te moeten om het garantiebewijs in te laten vullen en zo'n stempeltje van de winkelier er op.



Of, nog erger, het product moeten ruilen omdat je in alle haast toch de verkeerde hebt gepakt.



Dan dit: het product komt uit Japan. Van de huidige Japanse producten (uit Japan dus!) bij de detailhandel denk ik dat ze nog beperkt licht geven. Niet erger dan Borsele, denk maar! Maar de productiecapaciteit is in Japan de laatste weken iets onder druk komen staan.



Er is in Japan wel een boel activiteit, maar dat bevind zich vooral op het gebied van de radio.... Heel veel producten gaan misschien daardoor volledig automatisch licht geven? Goed, treinenplaatjes dus, als hint.



Hachelijk?

6 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ja zeg... dat is een dure

Renesmurf zei

Goed laten adviseren en dan besluiten, das het beste altijd.
En de straling van japan komt hier zo ook wel.

FRANK103 zei

@sjoerd: ja
@rene: volgens de krant is die hier al!

www.brillie.nl zei

Je hebt een Apple gekocht?

Anoniem zei

Je hebt een bouwpakket van een Japanse kerncentrale gekocht?

FRANK103 zei

@brillie: nee, mandarijntjes, zijn in de aanbieding en ook erg lekker!

maar dat bedoel ik niet als investering.

@lokkie: een Japanse kerncentrale is mij teveel activiteit op de spoorbaan. Ik heb het liever iets rustiger!