zaterdag 16 april 2011

Sjoppen in de stad

De familie 103 wilde graag vanmiddag sjoppen in de stad. Daarbij werd gevraagd of ik mee ging (meestal gaan ze naar klerewinkels en mag/wil ik niet mee).
Het verjaardag geld van Elise moest namelijk ook nog uitgegeven worden aan Playmobil, en waar kan dat beter dan in de stad? Natuurlijk is er even een moment van bezinning als ik de Carin zie staan.
Gewoon een kort emotioneel moment, niks mis mee toch?
Dan ga ik snel de rest van de familie achterna, die hadden zo'n moment van bezinning niet nodig, vonden ze.

Bij het plaatselijke plein, een Dam, is een betoging gaande. Lieden met radioactieve tekens op hun lijf zijn reuze actief leuzen aan het schreeuwen, waarschijnlijk gaat het om een kudde wilde Japanners!
Kleding voor het kleine grut, speelgoed voor het kleine grut, als we de Kalverstraat in lopen vraag ik me eigenlijk af waarom ik mee gegaan ben.
Als we bij de schoenenwinkel ruime keuze hebben in allerlei fel gekleurde kinderschoenen die wel of niet voorzien van lampjes en klittenband, dan heb ik SPIJT.
Ja. (hieronder de deze week geopende WC-winkel, luxe plassen voor mega zeikerds?)
Overigens bleek toen wel waarom ik mee mocht of moest, dat was om de aankopen te tillen!
Ik bespaar jullie de andere aankopen, de heerlijke koude cola bij La Place, een werkje over Tom Poes (uitverkoop bij V+D), de grote Playmobildoos met de Ark van Noach, ik laat jullie graag zien dat de rest van de familie geen echte slavendrijvers zijn (voordat jullie een verkeerd beeld krijgen).
Tuurlijk kan ik zeggen dat ze zelf behoefte hadden aan vitaminerijk voedsel, maar ze hebben toch rekening met mijn culinaire wensen gehouden!

De treinreis naar huis werd verder opgevrolijkt met een Starbucks cappuccino.
Elise heeft een glimlach die de komende dagen niet van haar gezicht af gaat.
Zelfs niet als ze op de foto moet, hoewel ze wel bijdehand haar hand voor de lens houdt.
Hachelijk?

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik kan me voorstellen dat de familie niet te pas en te onpas in beeld wil komen...

www.brillie.nl zei

Geen winkels in Amstelveen? Een hachelijke zaak.

Renesmurf zei

Ik vind Amsterdam een leuke stad, maar winkelen, nee, daar hou ik dan weer niet van.

Suske. zei

wil ik ook wel ooit een doen : winkelen in Amsterdam.

Anoniem zei

carin,
prachtige foto van mijn graagst nog eens gehad willen hebbende loc(my precious)
rob
ps gelijk achtergrond van gemaakt op de keputer

Anoniem zei

Ik snap dat je af en toe tijd moet investeren in de familie, maar er zijn grenzen.

FRANK103 zei

@sjoerd: als ze het vriendelijk vragen plaats ik ze niet op het blog, alleen vertrouwen ze me niet....

@brillie: Amsterdam is dichter bij.

@rene: ik hou ook niet van winkelen, met uitzondering als het om treinen gaat.

@suske: waarom doe je het niet?

@Rob: ze worden nog wel aangeboden, maar zijn prijzig
Voor achtergrond: eerst de foto groot klikken, dan is de kwaliteit iets beter.

@lokkie: met jou kan ik praten!