donderdag 30 juni 2011

Dinsdagavond treinen bij Erik en de zolderspoorbaan

Hoewel de weersvoorspelling dinsdagavond niet best was, ben ik toch naar Erik gegaan.


Natuurlijk speelt de koffie en bijbehorende koek een niet te onderschatten rol!



Nu de spoorbaan van Erik weer naar behoren functioneert mocht de 114 (ESU V4.0 met 3 polig rotor) mee om de zware TEE van Erik te trekken.



De eveneens meegenomen rode 103 (met 60760 ombouwset met 5polig rotor) had daar geen moeite mee.



De voorloopserie 103 (hoogvermogen digitaal) van Erik heeft dat ook niet.



De 114 had er, net als de andere BoBo loks die we voor deze trein hebben gezet, wel moeite mee. Voor onderstaande foto hebben we alle eenheidsloks en daarbij horende series op de baan gezet.



Het kabeltje van de Panasonic camera is kwijt, en daardoor was ik de geheugenkaart vergeten terug te plaatsen.



Deze zat dus nog in de PC! Geen foto's verder van de baan van Erik dus, maar wel van de zolderspoorbaan.




Waar ik graag wil laten zien dat ik met strooimateriaal bezig geweest ben de metalen bedding van de Marklin M-rails te camoufleren. (de witte houtlijm is zichtbaar nog niet droog)



Ook is de ingang van de McDonalds omgedraaid zodat de bestuurder van de auto nu kan bestellen en afrekenen in de McDrive.



Dankzij de weersomstandigheden komen er binnenkort meer foto's van de zolderspoorbaan.



Hachelijk?

5 opmerkingen:

Renesmurf zei

En ondanks de slechte weersvoorspellingen is het toch een uitstekende reis gehad!

Sjoerd zei

Dat is nu eens positief..., het camoufleren van de lelijke rails.

Firefighter zei

Ik moet zeggen dat ik na dat hachelijke filmpje van maandag bijna niet meer durfde te kijken hier. Maar die treinen maken het weer goed.

www.brillie.nlw zei

Ik mis nog de 113...

FRANK103 zei

@René: inderdaad!

@Sjoerd: waar zie jij lelijke rails?

@Martin: het is grensverleggend....

@Brillie: ja, maar ik kan er nog wel meer noemen die er ook niet tussen staan. De beperkende factor is de bankrekening!