zondag 26 juni 2011

GastheerG 55 jaar, het smaakvolle 2e deel

Meeste lieden hebben op internet een nickname, een fictieve naam die iets over ze zegt.



Zo is René Smurf een groot fan van de deuntjes van Vader Abraham,



heeft Brillie smetvrees op het toilet en daarom iedere maand een andere toiletbril,



Suske heeft een buurvrouw die Wiske heet en moest Me betalen per letter.



Uitzonderingen zijn er natuurlijk ook, drs. Hapolati heet inderdaad gewoon drs. Hapolati.



GastheerG heet dan Gastheer, overduidelijk, omdat hij veel last heeft van gasten die het hebben voorzien op zijn drankvoorraad,



zijn fraaie zoldercircuit,




zijn racefiets of nog veel erger (indien mogelijk)! En dan blijft hij toch een heer!




Hoe dan ook, de hapjes waren heerlijk!



Zo ontken ik natuurlijk iedere betrokkenheid bij het verdwijnen van bepaalde hapjes tijdens de verjaardag, gisteren.

Ik heb zelfs een aantal keer het risico genomen dat ik de hond moet uitlaten!



Overigens vond ik de verjaardag heel gezellig, ik heb Michel (Finger2) weer uigebreid gesproken die geheel toevallig ook op korte afstand van de tafel met de hapjes stond.



Met hem een afspraak gemaakt om het houten circuit van Flitsz op een donderdagavond onveilig te komen maken en om vast te stellen dat de frituur het nog steeds doet!

Roeland gesproken over een foto-uitje naar forteiland bij IJmuiden.



En uiteraard heb ik met Bart en Lisanne langdurig van gedachten gewisseld over vijf- en zevenhuizen, en over truffels (hieronder: de laatste is de lekkerste!).



Normaliter roep ik zelf altijd dat mijn nickname 103 ziet op een Duitse lokomotief, de 103. Zolangzamerhand ga ik me echter zorgen maken over het getal op de weegschaal.



Helpt het als ik roep dat Lisanne en Bart op de lange weg naar huis heel graag een eenmalige, zeldzame, alleen nu te koop, McFlurry Rolo als toetje wilden?




Vet hachelijk!

(Voor de bezoekers die er echt geen genoeg van kunnen krijgen volgt morgen het filmpje........)

12 opmerkingen:

Finger2 zei

Briljant stukje krijg alweer trek.

FRANK103 zei

@Finger2: ik zit nog steeds vol van al die truffels!

Sjoerd zei

Sakkerdjie zeg, ik heb honger gekregen van al de foto's

FRANK103 zei

@Sjoerd: ja, en het was me toch lekker allemaal!

Gerard van Dongen zei

Dit is toch de meest originele recensie die ik op mijn kookkunsten heb gekregen :-)
Leuk dat jullie er waren!

Firefighter zei

Fijn dat je het naar je zin hebt gehad in de gemeente Zuidplas Frank! Hapjes zien er top uit!

Ik dacht trouwens altijd dat 103 sloeg op het aantal actieve hobby's die je hebt.

Ad zei

Hé Frank,

Zuidplas boppe hè, zoals de Friezen zeggen.Nou zeg,'t ís me wat, die culinaire uitstapjes van jou. Heb ik altijd gedacht dat jij de 103e Frank was met een weblog was!

renesmurf zei

jaja, een nicknaam zegt meer over iemand dan zijn echte eigen naam.
Zelf iets kiezen is altijd beter!

www.brillie.nl zei

Dat tafelkleed is wel een hachelijke zaak.

FRANK103 zei

@Gerard: ik had bijna een foto van het toilet, de volgende morgen, gemaakt.....
De hapjes waren trouwens erg lekker! De whisky ook?

@firefighter: nee, dat is veel meer dan 103.....

@Ad: nee, toen ik niet bij de eerste 40 frankn met een weblog bleek te zitten heb ik een ander bijna volstrekt willekeurig nummer gekozen, 103. Maar ook 194 (Duitse krokodil) en 1631 (Marklin NS 1600). Kijk maar eens naar de naam van het treinenblog en het racebaanblog.

@René: een naam kiezen je ouders als je er nog niet eens bent, hoe kan die dan bij je passen?

@Brillie: ja

Suske. zei

Suske en Lambik zijn in feite één en dezelfde persoon maar de tekenaar begreep dat destijds niet zo goed.

FRANK103 zei

@Suske: dat mag je uitleggen. Willie Vandersteen heeft toch de verhalen bedacht en getekend?