donderdag 2 juni 2011

Trams met Hemelvaart: Hoorn - Medemblik

Zoals ik gisteren al uitgebreid had aangekondigd, vandaag gingen we rondlopen bij de stoomtram Hoorn - Medemblik in een soort van 1930 outfit.


Jullie begrijpen dat 'dolle boel' (Erik herkent zijn naam in een bordje.... ) de lading niet dekt!



Zo'n enerverend gebeuren wordt natuurlijk beïnvloed door de opmerking van Noor dat de digitale camera niet eem mag. Zoiets had men niet in 1920.



Gelukkig had neef Richard een stukje hout, een bezemsteel, een spuitbus zwarte verf en de zwarte ongewassen Spongbob pijama van Mariëlle, die hier trouwens niet genoemd wil worden.



Van genoemde attributen heeft hij woensdagavond een soort van 1920 camera gemaakt, een Ries-box, waar de Panasonic Noor-proof in verborgen kon worden.



Trouwens, het grootste deel van de andere personen die de Ries-box van enige afstand zagen, waren ook van mening dat het om een authentieke antieke camera ging.



Waar de meesten zich afvroegen waar de flitser was (een stok met magnesiumpoeder dat bij het maken van de foto ontploft)



begon een andere deskundig aandoende heer over pinhole fotografie.



Uiteraard heb ik allen in die waan gelaten,



voor je het weet gaan ze twijfelen aan het bestaan van een paaskonijn!



Het rondje in de Ries-box waar ik de foto's doorheen moest nemen (de Panasonic zat vastgeschroefd)



zorgt voor een authentiek aandoend kader om de foto's heen.



Een enkele foto heb ik dan nog omgezet in sepia, dat voor de liefhebber.



Ook moet ik jullie natuurlijk laten zien dat treinen



en het fotograferen van treinen



wel een groot deel van de dag in beslag namen, maar niet de hele dag!



De lunch was ook van groot belang!



Dan heb ik ook nog filmpjes gemaakt, die vandaag plaatsen gaat niet meer lukken,



het blijft bij een teveel aan Noor-proof foto's.




Maar er komt meer!



Hachelijk?

3 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Bij echte stoomtreinen , dan laatje het wel om wit aan te trekken.

Sjoerd zei

Ja hoor.... er zou ook eens niet gegeten worden.

Angelique zei

hahahah HAHAHAHAHAHAHAH hoe meer ik jou zie in dat pak en die bolhoed..hahahahahah Meesterlijk!