vrijdag 29 juli 2011

Naar de Harz

Er zijn van die dingen die ik nog eens zou doen. (Foto: Wernigerode Hsb)



Met grut 1 en grut 2 ben ik ooit een week wezen kamperen.



Nu was Elise aan de beurt voor een weekje kamperen. (Foto: Wernigerode Hochschule richting Wernigerode Westertor)




Ook roep ik al jaren dat ik eens naar de Harz wil.



Voor de vakwerkhuizen, de Duitse keuken en, het mag natuurlijk geen naam hebben, de (smalspoor) stoomtreinen die daar (nog) in het wild leven. (Wernigerode Westertor)



Afgelopen week was ik dus met Elise naar de Harz, waarbij ik direct zal opmerken dat je niet die kant op moet gaan voor het goede weer.



Ook heeft de wegbewijzering in Braunschweig geleid tot een geweldsdelict tegen de TomTom,



waarbij ik de uitvinders/programmeurs van TomTom toch wel jeuk op een heel vervelende plek toewens.



Vooral die irritante mannenstem die mij steeds de opdracht geeft om te keren, bloedlink word ik daarvan. (Normaalspoor richting Wernigerode hbf)




Dan moet je weten dat er minimaal 10 kilometer lang geen gelegenheid is om te keren, en als ik dan de snelweg verlaten heb mag ik er niet meer op. (Dieseltreinstel te Wernigerode hsb)



Doe die mensen van de bewegwijzering in Braunschweig trouwens ook maar jeuk, nu ik er nog eens over na denk. (Normaalspoor dieseltreinstel serie 612 te Wernigerode)



Daarnaast rekent TomTom met de wettelijke maximum snelheid en stuurt deze je probleemloos over weggetjes waar je 90 mag, maar slechts 30 kan, tenzij je een WRC raceauto hebt. (Wernigerode Hsb)



Dat weggetje is volgens TomTom sneller dan wat aangegeven wordt op de borden!



Gelukkig heb ik een papieren kaart in de auto



en zijn er stoomtreinen in de Harz zodat er toch een happy end was.



Oké, niet voor de TomTom-houder voor aan de ventilatiekanalen,



maar dan had die ook maar een fatsoenlijk vak moeten kiezen.



Hachelijk?  

6 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Volgens mij, als ik zo naar de fotos kijk, zijn ze gewoon allemaal gemaakt op je zolder. Dat is een hachelijke zaak.

FRANK103 zei

Jij ziet ook alles Brillie!

Sjoerd zei

Geef tommie maar de schuld, je bent gewoon verkeerd gereden... eigenwijs geweest.

FRANK103 zei

sjoerd: door de wegwerkzaamheden reed ik volgens stomstom ergens in een weiland. En ik had rechts gemoeten waar ik links moest.

Ad zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ad zei

Frank, het zijn weer hachelijk mooie foto's