maandag 4 juli 2011

SPAM van ING

Ontvangt u ook regelmatig van dit soort mail?

Amsterdam, 01 July 2011

009785.

Veiligheidsnieuws

Het is u ongetwijfeld niet ontgaan dat wij de laatste tijd doelwit zijn van internetcriminaliteit. Om te voorkomen dat deze internetcriminelen misbruik van uw rekening kunnen maken hebben wij onlangs een waarschuwing gepubliceerd.
Ondanks deze waarschuwingen komt het helaas nog te vaak voor dat er internetcriminelen misbruik maken van ons beveiligingssysteem.
Wij verzoeken u daarom direct te controleren of uw saldo en gegevens nog correct zijn.Tevens verzoeken wij u om uw telefoonnummer bij ons te registreren zodat wij u kunnen bereiken in geval van fraude. verifieren door op de volgende link te klikken

Controleer nu uw gegevens.


Wij willen u er nogmaals op attenderen dat een link naar onze website altijd begint het https://mijn.ing.nl dit is namelijk een beveiligde link met 128 bits encryptie.

Bedankt voor uw aandacht en medewerking


Customer Service,
2011 ING Bank N.V. Nederland

Zouden er nog mensen zijn die hier op reageren?

5 opmerkingen:

Suske. zei

dit krijg ik ook wel eens in mijn box.
Niet iedereen beseft dat dit onzin is om je je geld af te troggelen en geven met veel plezier hun passwoorden op met alle gevolgen
Men kan niet voorzichtig genoeg zijn op het internet

Sjoerd zei

Ik ben geen klant van ING, maar ook ik ontvang dit soort reacties regelmatig.

Renesmurf zei

ja, slecht nederlands, maar op den duur zal dat verbeteren! Maar goed, ik geef sowieso geen gegevens via de email.

www.brillie.nl zei

Nee, ik heb een echte bank in de kamer. Tevens een goede spamfilter.

FRANK103 zei

@suske: inderdaad!

@sjoerd: hachelijk

@René: verstandig!

@Brillie: dit komt uit mijn spambox, en dat over die bank gelooft natuurlijk helemaal niemand!