donderdag 18 augustus 2011

Sjoppen met Jeanne

Uit de geschiedenislessen hadden we begrepen dat we naar Orleans moesten.


Ene Jeanne d Arc was daar geweest, kwam er vandaan of ging er naar toe. (Per knol ipv de comfortabele trein, zie afbeelding hieronder).


Als vrouwen ergens naar toe gaan, zijn geweest of vandaan komen, dan kan er vast gesjopt worden!



De weersvoorspelling was niet denderend (bewolkt en een beetje gemiezer), het zwembad zou het dus niet worden!


Met de trein zouden we ruim binnen een uur in hartje Orleans zijn, zijn er meer redenen om met de trein te gaan nodig?





Orleans heeft, maar dat hadden jullie vast al op het plaatje hiervoor gezien, een kopstation!


Over het sjoppen ga ik jullie beperkt informeren.


Er was een boekhandel met slechts één echt interessante afdeling, als souvenier heb ik Kuifje en Het geheim van de Eenhoorn in het Frans gescoord.


De ontzettend fraaie poppetjes van Guust Flater vond ik toch te duur.


Het vrouwvolk wilde per se naar een echte klerewinkel, La Fayette.


Voor we 's middags weer in de trein terug zijn gestapt hebben we een versnapering voor onderweg gescoord bij een van de betere Franse restaurants.


Dan nog enige tijd genieten van het fraaie Franse landschap om een nuttig bestede dag op gepaste wijze af te ronden!


Hachelijk?   

4 opmerkingen:

Sjoerd zei

Toch een aardig dagje uit, voor elk wat wils bij die MacDrek.

adriaanbrillie zei

Een behoorlijke kerncentrale. Vandaar je vreemde gedrag. Te veel straling opgelopen.

Renesmurf zei

Ik vind de MC geen goed restaurant, ze zijn me te dieronvriendelijk, hoewel ze wel steeds beter hun best doen.

FRANK103 zei

@sjoerd: vooral voor de ongeduldige mens....

@brillie: ik geef licht?

@Rene: ie ieder niet-vegetarisch restaurant niet dieronvriendelijk?