zaterdag 24 september 2011

Druk en schoolvoetbal

Jullie begrijpen vast dat ik iedere avond aan de buis gekluisterd zit, er is altijd wel een aflevering van CSI of GTST die ik nog niet gezien heb.


Maar soms, incidenteel, heel zo nu en dan, maak ik tijdens de reclameblokken tijd voor andere zaken.



Voor de familie 103 bijvoorbeeld. Voor neef Erik, John of Remco. Of voor het toilet.



Of voor dit weblog of de zolderspoorbaan.



Die schaarse momenten leiden dan - uiteraard - tot best wel boeiende verhalen op dit weblog.



Afgelopen week was het tijdens de reclameblokken erg druk. Elise deed mee aan een schoolvoetbaltoernooi, verderop in het dorp.




Hoewel ik er tijdens het coachen (als assistent-coach) toch duidelijk op aan gestuurd had alle wedstrijden te verliezen, luisterden de minderjarigen niet.

Ze wonnen.



Dus moest ik gisteravond voor de derde keer naar de plaatselijke sportvereniging, nu voor de finales.




Hadden ze, zoals beloofd, de kwart finales gewoon verloren, dan was ik alsnog ruimschoots op tijd thuis geweest.




Maar nee hoor, ze moesten weer winnen. (door strafschoppen, zie de plaatjes)





Idem voor de halve finale. (inderdaad, weer via strafschoppen)
(hieronder: de hoofdcoach houdt een donderspeech...)




Goed, als je dan toch in de finale staat, als je dan toch belangwekkende TV programma's moet missen, dan moet je ook maar winnen. (hieronder: warming up en cooling down tegelijkertijd!)



En uiteraard luisterden ze weer niet, door een klutsbal die via een eigen speler het doel in ging. Zie onderstaande foto.



Op het eindresultaat, een mooie tweede plaats van de 20 deelnemende teams,



mochten ze zeker trots zijn.

Net als een papa die er trots op is dat ook grut 3 plezier heeft in de edele voetbalkunst.
Je dochter zal maar liever op de rug van zo'n knol willen zitten.....



Hachelijk? 

5 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dat grut hier luistert ook nooit. Zal wel aan mij liggen...

Renesmurf zei

Het is wat he, al dat gesport.
Strijden met een bal, en dan winnen of verliezen!

FRANK103 zei

@Sjoerd: ja, dat denk ik ook.....

@René: meedoen is belangrijker dan winnen, als ze maar plezier hebben!

Suske. zei

gelukkig luistert mijn grut niet als ik wat zeg.
Ik brabbel al genoeg onzin uit dag na dag !
ook hachelijk ?

www.brillie.nl zei

Wat een waardeloos blog. Allemaal balken.