vrijdag 30 september 2011

Noodzakelijke uitbreiding, de mat 46

De directeur van de Zolderspoorbaan, dan ben ik trouwens, voor de lieden die uitzonderlijk traag van begrip zijn, had berekend met veel decimalen achter de komma, dat er met de bekende feestdag Sint Juttemis een (verwaarloosbare) kans is dat er behoefte is aan uitbreiding van het rollend materiaal.



Daarbij heeft de directie een 2813 (Piko digitale elok, bekend als trekkracht van de Fyra) overwogen, terwijl een 1188 (Benelux lok van LS Models) ook hoog op de wensenlijst staat.



Op een willekeurig forum op internet, beter bekend als het 3 rail forum, werd een Lima materiaal 1946 (mat 46) aangeboden. Hoewel ik liever een lok of trein zie voor ik deze koop, heb ik toch besloten de trein ongezien te kopen.



Het mat 46 is de trein die ik uit mijn jeugd herinner, staande in Harderwijk langs de spoorlijn (oom en tante woonden in de Coornhertstraat, vlak bij de spoorlijn). De trein is een opknapper, zoals op de foto's te zien is, zodat de aankoopprijs meevalt.



De opknapbeurt zelf, het inbouwen van een decoder, verwijderen van lijmresten, opnieuw lijmen koppelling, gewicht, glas koplamp etc, jullie gaan er hier binnenkort over lezen!



Hachelijk? 

4 opmerkingen:

Renesmurf zei

Het is in elk geval heel erg groen! En dat is toch altijd mooi!

Sjoerd zei

Niet hachelijk, een mooie aankoop voor een Nederlands spoor.

www.brillie.nl zei

Deze groene heb ik nog in het echt gezien.Tussen Apeldoorn en Zutphen.

Anoniem zei

Wat verwacht je dan nog meer van een LIMAbak?