maandag 26 september 2011

Over diepgang en HBBKKS-en

Na dagen vol slaapverwekkend gebabbel, gekeuvel, of, als jullie dat liever horen: gezwets, is het nu weer tijd voor diepgang!


Van buuv An, die hier al geruime tijd niet genoemd is, heb ik een Roco HBBKKS (hieronder)gekregen voor op de zolderspoorbaan.



Tuurlijk hoef ik jullie niet te vertellen wat een HBBKKS is, dat is gewoon parate kennis!




De HBBKKS was echter voorzien van gelijkstroom wielen (geïsoleerd en een iets afwijkende radstand tov Märklin) en stond dus te wachten op betere tijden.




Nu ik van neef Erik nog een aantal modernere HBBKKS-en had gekregen was het moment daar, dus ging ik zaterdag met Lisanne naar de plaatselijke modelspoorwinkel. De 2 nieuwe assen gingen er probleemloos onder en dus mochten de HBBKKS-en zaterdagavond hun eerste rondje draaien op de zolderspoorbaan.




Eén van de andere HBBKKS-en was zwaar verbouwd, het onderstel was vervangen door een zelfgemaakt iets, zodat er sluitverlichting ingebouwd kon worden.



Penibel? Of kan het erger, door er Opel op te zetten?



Hachelijk.

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Waarom heeft die PTT wagon voor een tandemstel en achter een enkele as. Ik dacht dat daar ook een tandemstel onder hoorde. Mmm, niet dus zag ik op internet dubbel enkel, dubbel dubbel en enkel enkel komen voor...

FRANK103 zei

@sjoerd: er hoort een enkele as onder, dan was er echter geen verlichting (met sleper) onder te maken. Een postwagon met dubbele as bestaat niet, dat is de motorpost.

Renesmurf zei

Het kan me niet diepgaand genoeg zijn! Waar je hart vol van is, loopt de mond van over.

www.brillie.nl zei

Ik zie het al, vierkanten wielen.

Suske. zei

en weer geen patat om te eindigen.
Hachelijk hoor !

www.brillie.nl zei

En erg veel reclame voor opel.

FRANK103 zei

@René: loopt het blog van over...

@brillie: vierkante wielen

@suske: het kan niet altijd feest zijn!

@brillie: valt het op?