zondag 9 oktober 2011

Met Marco naar Euromodelbouw in Genk

Zwager Marco, die hier trouwens genoemd wil worden voor het geval jullie op zoek zijn naar een nieuwe Mercedes B-klasse, had gevraagd of ik zin had om mee te gaan naar Euromodelbouw in Genk.




Dat had ik!



Dus zat ik om 07.15 in de auto op weg naar Maastricht,



om in de regio Utrecht Marco nog in te laden (de bagageruimte van zo'n B klasse valt helemaal niet tegen!).




Dan door naar Genk, waar we om 10 uur de beurshal binnen lopen.



Natuurlijk gaan we eerst bij Marklin kijken,  (hieronder de nieuwe 28, leverbaar in 2012)



dan de 2 stands van de andere aanwezige fabrikanten.  (hieronder de nieuwe Piko hondekop in Benelux kleuren)



Op naar de koopjes, de handelaren hebben de tafels geheel vol liggen met Belgische loks van de meest uiteenlopende modellen.  (hieronder de nieuwe Artitec 3700)



Hoewel ik die allemaal heel fraai vind, blijft het bij kijken.



Bij de koopjesmarkt van treinenshop Olaerts sla ik wel toe,




een IC in moderne ICE kleuren heb ik al vele malen in handen gehad, onder andere bij Harlaar, maar nu is hij echt scherp geprijst!



Dan lunchen, uiteraard gaan we voor de gezonde hap! (Zo'n Mercedes B klasse heeft geen moeite met een kilootje meer....)



Na de lunch gaan we modelbanen kijken, er zijn veel Belgische en Luxemburgse banen aanwezig.



Eigenlijk is de beurs helemaal niet zo groot.



Rond 15.00 zijn we uitgekeken en vertrekken we naar As, waar Marco een soort spoorwegmuseum kent, het kolenspoor.



Aardige mensen van Kolenspoor geven ons een rondleiding en vertellen ronduit over hun materiaal.



Dan is het tijd om weer richting huis te gaan, tijdens de rit besluiten we aan de Griekse maaltijd te gaan.



Die smaakte zeer goed! Marco (geeft korting bij 5 of meer Mercedessen B klasse) laat zijn laatste aanwinsten nog zien en dan ga ik verder naar huis, een nuttige dag is weer ten einde.



Hachelijk?

6 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Broodje haring is vast niet te krijgen in Belgie.

Suske. zei

Grieks met frieten ?
Da's pas hachelijk !

Sjoerd zei

In As kom ik ook regelmatig, mooi daar met die uitkijktoren.

renesmurf zei

Maar natuurlijk had je daar zin in! Wellicht zelfs als die er niet mee begon.|
En je hebt genoten, dat is wel te zien.

Gerard van Dongen zei

Mooie stukje landschap en leuk om die treinhobby te combineren met dit soort gastronomsiche hoogtepunten.

Dat diorama met dat bruggetje is trouwens wel helemaal goed hoor. Prachtig!

FRANK103 zei

@brillie: nee, dat klopt!

@suske: ja, dat klopt!

@sjoerd: ja, dat klopt!

@René: ja, dat klopt!

@Gerard: ja, dat klopt!