zondag 11 december 2011

Modelspoordagen Rijswijk

Dit weekend waren de modelspoordagen in Rijswijk, dat is altijd een aardige modelspoorbeurs om te bezoeken.


En dus had ik met Ries afgesproken op een stationnetje in de buurt.




Dan met het blik naar Rijswijk, omdat de beurslokatie ongeveer ieder jaar van naam veranderd (Darling Market, Expo Rijswijk en nu Expo Haaglanden) was het wel even zoeken in de tomtom. Na een rondje langs de handelaren was het tijd voor koffie met.



Omdat jullie vast vooral geïnteresseerd zijn in de met doe ik daar een extra plaatje van.



Na de handel gaan we de banen bekijken, het zijn er niet veel maar er zitten hele fraaie exemplaren tussen.



Zoals de Zwitserse baan op een tafel van 1,10 x 1,5 meter.



De baan van TA Bodil is ook erg fraai, vol details.



Zoals de uitgebreide werkplaats.



Ook zeer de moeite waard is 'het dorp',



dat doet erg denken aan



hoe het er vroeger uit gezien kan hebben.



Sfeervol vind ik ook deze Amerikaanse lok.



Of dit plaatje van een Nederlands stationnetje.

 

Op de weg naar huis hebben we even gekeken bij Amsterdam Westhavens,



later deze week zal ik een uitgebreidere fotoreportage plaatsen.



Hachelijk?

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Vind ik ook, als je toch op pad bent kunt je ook wel even echte treinen gaan bekijken.

www.brillie.nl zei

Leuke fotos, maar geen bewijs dat je er zelf was. :) Ik meld het maar even.

Ad zei

Groot of klein, maakt niet uit. Als 't maar spoort!

Suske. zei

Mooie reportage.
vooral die koffie met spreekt tot mijn verbeelding.

Suske. zei

antwoord op je vraag op mijn blog :
nee het is nog niet helemaal in orde met die draden.
Het grote herstelwerk zal dit weekend gebeuren. Ik kijk alvast mijn brandverzekering na !

Renesmurf zei

Het zijn toch knappe uitvindingen, treinen, en gebakjes!
In het groot en in het klein, maar dat laatste om de werkelijkheid na te doen, en er tevens aan te onstsnappen!

FRANK103 zei

@sjoerd: ik zag de HUSA staan, en die vind ik erg mooi! Dus moesten we wel even gaan kijken...

@brillie: ik heb geen bewijs nodig.

@ad: ik had het niet beter kunnen zeggen!

@suske: of de appeltaart?

@suske: een ongeluk zit in een klein hoekje....

@René: de grote treinen vervloek ik met enige regelmaat, als er weer eens vertraging is en ik sta te blauwbekken op een station. Daar heeft het kleine modelspoor geen last van. Appeltaart mag juist weer groter zijn, hoewel de buikomvang daar eigenlijk teveel door groeit...